موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/پزشکی و سلامت
241546
۳۰ آبان ۱۴۰۰

سیستان و بلوچستان | 95 درصد کودکان بر علیه بیماری سرخک سرخجه و اوریون واکسینه شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تاکنون بیش از 95 درصد جمعیت هدف ۹ ماه تا هفت سال در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در کمپین واکسیناسیون سرخک، سرخجه و اوریون واکسینه شدند.

به گزارش کودک پرس ،دکتر سید مهدی طباطبایی افزود: واکسیناسیون تکمیلی سرخک، سرخجه و اوریون با هدف پیشگیری از شیوع احتمالی این بیماری‌ها به علت تردد اتباع خارجی از هشتم آبان تا پنجم آذر برای گروه سنی ۹ ماه تا هفت سال(متولدین یکم مهر۹۲ تا یکم بهمن ۹۹) در حال انجام است.

وی اجرا نکردن برنامه‌های ایمن‌سازی در کشورهای همسایه افغانستان و پاکستان و طغیان‌ این بیماری‌ها در آن کشورها را علت اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: از ابتدای اجرای این کمپین تاکنون بیش از 290 هزار کودک 9 ماه تا 7 سال در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان واکسن سرخک ، سرخجه و اوریون را دریافت کردند و پوشش واکسیناسیون سرخک به بیش از95 درصد رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه سرخک یکی از شایع‌ترین بیماری‌های حاد تنفسی است که از طریق تماس مستقیم و غیرمستقیم با ترشحات دستگاه تنفس انتشار می‌یابد گفت: ایمن‌سازی یکی از شناخته شده ترین و موثرترین روش‌های پیشگیری از بیماری‌های دوران کودکی است که واکسیناسیون طبق نظر سازمان جهانی بهداشت بعد از تامین آب آشامیدنی سالم از اولویت بسیار بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته بیشترین موارد سرخک کشور دراستان سیستان و بلوچستان رخ داده است، پراکندگی جمعیت، حاشیه‌نشینی، پایین بودن نسبی سطح آگاهی خانواده‌ها و ریسک مواجهه بالا به دلیل تردد اتباع بیگانه در این استان از عواملی است که باید با جدیت بیشتری واکسیناسیون سرخک را در این منطقه اجرایی کنیم.

دکتر طباطبایی اظهار کرد: ضروری است پنج درصد باقی مانده جمعیت هدف نیز تا پایان هفته جاری به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت مراجعه و نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار