241537
۳۰ آبان ۱۴۰۰

نیاز امروز کودکان، آرامش و امید به آینده است

شاعر، نویسنده و مترجم ادبیات کودک و نوجوان کشور گفت: شادی، آرامش و امید به آینده نیاز امروز کودکان ماست که باید همه ما برای تحقق آن تلاش کنیم.

به گزارش کودک پرس ،مصطفی رحماندوست روز شنبه در کارگروه آموزشی “چه کتابی این روزها برای بچه ها بنویسیم” که به صورت مجازی برگزار شد، افزود: بچه ها در شرایط کنونی که وضعیت اقتصادی و بیماری کووید ۱۹ جامعه و مردم را درگیر کرده، بیش از هر زمان دیگری به آرامش نیاز دارند.

وی با بیان اینکه باید راه لذت بردن از زندگی و داشته های موجود را در این عصر به کودکان خود بیاموزیم، اظهارداشت: در شرایط کنونی یکی از مسایلی که باید نوشته شود و مدنظر نویسندگان ادبیات کودک قرار گیرد، پدیده طلاق است چنان که درحال حاضر طبق آمار موجود تعداد ازدواج ها، پایین آمده و تعداد طلاق ها افزایش یافته است واین وضعیت خوبی نیست.

وی، مطالعه را موضوع دیگری عنوان کرد که باید نوبسندگان در این موضوع قلمفرسایی کنند، بیان کرد: زندگی درمسیر صرفه جویی و هوش اجتماعی از دیگر موضوعاتی است که باید نویسندگان به آن بپردازند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت: برای بالابردن مهارت و دانش کودکان و نوجوانان و شکوفایی ادبیات کودک و نوجوان باید از اندوخته های بزرگان این حوزه نهایت استفاده را کرد تا بستر رشد و تعالی ادبیات کودک و نوجوان فراهم شود.

رسول بابازاده افزود: بهره مندی از توانمندی و قابلیت های اساتید ادبیات کودک و نوجوان افقی روشن پیش روی این حوزه می گشاید.

کارگاه آموزشی یکروزه “این روزها برای بچه ها چه بنویسیم” از سری برنامه های هفته کتاب با حضور نویسندگان حوزه ادبیات کودک و نوجوان و همچنین ارتباط تصویری مصطفی رحماندوست نویسنده برجسته ادبیات کودک ونوجوان کشور  برگزار شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار