موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
241504
۲۷ آبان ۱۴۰۰

موثر بودن اورژانس اجتماعی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

بیشترین تماس‌ها از ابتدایی سالجاری تاکنون به خط ۱۲۳ کودک آزاری، اختلاف حاد خانوادگی و اقدام به خودکشی بوده است.

به گزارش کودک پرس ،علیرضا وارثی روز چهارشنبه در آستانه روز جهانی پیشگیری از کودک آزاری مانور خودرویی اورژانس اجتماعی ۱۲۳ از میدان میرعماد تا دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، افزود: مراکز اورژانس اجتماعی در بخش‌های مختلفی مانند تیم سیار، مداخله سرپایی، پایگاه خدمات اجتماعی، مداخله نگهداری و خط ۱۲۳ فعالیت می‌کنند.

وارثی کنترل و کاهش بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی را از وظایف و فعالیت‌های اورژانس اجتماعی  ۱۲۳ عنوان کرد و افزود: این خط تلفن رایگان پاسخگوی تماس‌های مردمی در رابطه با مسائلی از جمله کودک آزاری و همسرآزاری است.

این مسوول تاکید کرد: کودک آزاری یکی از آسیب‌های اجتماعی است که به علت ویژگی‌های تأثیرگذار آن، نیاز به بررسی و برنامه ریزی مناسب به منظور پیشگیری و کمک به رفع یا کاهش آن به شدت احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه مداخلات ” اورژانس اجتماعی”  در پیشگیری از کودک آزاری نقش بسزایی دارد، تصریح کرد: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش کیفیت خدمات رسانی، در حال حاضر هشت مرکز اورژانس اجتماعی در شهرهای الوند، محمدیه، تاکستان، بویین زهرا، آبیک، قزوین، اقبالیه و آوج فعالیت می‌کند و ساکنان این مناطق را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وارثی اضافه کرد: همچنین جهت ارائه خدمات به افراد آسیب دیده یا در معرض آسیب در مناطق حاشیه نشین ۵ پایگاه اجتماعی ایجاد شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: هم اکنون در مراکز اورژانس اجتماعی سرپایی، بیش از ۱۰۰ نفر مشغول فعالیت هستند و تمامی خدمات اورژانس اجتماعی به صورت رایگان و در محل ارائه می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندارقزوین  نیز با بیان اینکه پیامدهای کودک‌آزاری تنها متوجه کودک و خانواده نیست و همه جامعه را در بر می‌گیرد، گفت: برای جلوگیری از کودک آزاری درگام اول نیاز به آموزش داریم و باید رابطه صحیح والدین با فرزندانشان را به آنها آموزش دهیم.

مریم بیدخام افزود: کودک‌آزاری از آن دست آسیب‌های اجتماعی است که تمام ابعاد آن باید مورد واکاوی و بررسی قرار بگیرد و برای کنترل عوامل آن تلاش شود.

وی، با بیان اینکه عوامل فرهنگی و سطح تحصیلات والدین ارتباط نزدیک باکودک آزاری دارد، افزود: در خانواده‌هایی که مشکلات خانوادگی از قبیل طلاق و ازدواج مجدد وجود داشته باشد شاهد موارد بیشتری از این آسیب هستیم.

بیدخام بر لزوم فرهنگ سازی در جامعه تاکید کرد و گفت:  کمک دستگاه‌های اجرایی و سازمان های مردم نهاد در این زمینه احساس می‌شود و  برگزاری کارگاه‌های آموزش‌ی  نیز قطعاً می‌تواند اثر بخش باشد.

خودروهای سیار اورژانس اجتماعی استان قزوین و نیروهای متخصص روز چهارشنبه به صورت نمادین خدمات مشاوره‌ای، روان شناسی و مددکاری را بصورت تلفنی و حضوری به مراجعان در میدان میرعماد قزوین ارائه کردند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار