241497
۲۷ آبان ۱۴۰۰

کانون باید به زمان طلایی خود برگردد

در دیدار مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با جمعی از پدیدآورندگان بر همکاری و همدلی برای بازگشت به دوران طلایی کانون تاکید شد و از خالقان ادبی خواسته شد تا از به‌کاربردن واژه دلسردی خودداری کنند.

به گزارش کودک پرس ،مهدی علی‌اکبرزاده در دیدار جمعی از نویسندگان، شاعران و تصویرگران ادبیات کودکان ونوجوانان که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شده بود، گفت: کانون باید به زمان طلایی خود برگردد و به اقتضای کودک و نوجوان امروزی، مهارت‌ها، سبک زندگی و هرآنچه که کودک امروزی به آن نیاز دارد، در حیطه فرهنگ در اختیارش بگذارد. همه اینها موضوعاتی است که باید به کمک قلم هنرمندانه شما محقق شود.

مشاور سابق معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش افزود: من معتقدم کتاب‌ها شناسنامه هویتی کانون هستند. همه کانون را با کتاب‌هایش می‌شناسند. باید این هفته را که با عنوان هفته کتاب و کتابخوانی خوانده شده، به فال نیک گرفت. از شما پدیدآورندگان این عرصه می خواهم که همچنان با تلاش و اعتماد، کار خود را دنبال کنید. دلسردی از کانون، از هیچکس، به ویژه از شما پذیرفته شدنی نیست. این واژه، واژه زیبنده‌ای برای کانون، شما و هیچ‌کس نیست. کانون با حضور محصولات فرهنگی و اعتماد خانواده‌ها موجودی زنده است و این کانون مهربانی باید ادامه پیدا کند.

وی با تاکید بر لزوم تداوم نشست‌های مشابه به صورت فصلی تاکید کرد: امیدوارم شرایطی فراهم شود که ما بتوانیم هر فصل نظرات دوستان را، در بخش‌های دیگر هم مثل تولید اسباب بازی، سینماگر، تئاتر و غیره داشته باشیم. امروز من به عنوان هشتمین فردی که سکان‌دار این مسئولیت پس از انقلاب هست، از تمامی کسانی که بعد از انقلاب در این مسئولیت بودند از آقای خرازی تا فاضل نظری که از شاعران برجسته هستند، کمال تشکر را دارم و می‌دانم تصمیمات آنان بر اساس مقتضیات زمان شکل گرفته است. البته می‌دانم اگر شما نکاتی را به عنوان گله مطرح کرده‌اید، قطعاً به منظور پیشرفت و بر مبنای دوست داشتن کانون بوده است و باید به آنها توجه کرد.

علی‌اکبرزاده سپس به برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با توجه به نقدهای مطرح شده توسط پدیدآورندگان پرداخت و گفت: در زمینه چرخه کارشناسی در نشر و تولید کتاب بازنگری‌های لازم صورت خواهد گرفت. باید متوجه شویم چرا فرآیند کتاب‌ها متوقف می‌شوند و اگر کتابی از این فرآیند بیرون می‌آید، دلیلش چیست. باید دلایل آن روشن شود. اما در زمینه تاخیر و طولانی بودن پروسه نشر باید بگویم، ما تلاش و نامه‌نگاری‌هایی در زمینه برخورداری از چاپخانه‌ای مستقل انجام داده‌ایم و امیدواریم به نتیجه برسد. می‌دانم که در حال حاضر فرایند تولید و نشر و انتشار کتاب‌ها با مشکل مواجه است؛ چراکه مطابق قانون الزام همکاری سازمان‌های دولتی و غیردولتی مجبور هستیم، برای چاپ کتاب‌های خود از چاپخانه‌های دیگری استفاده کنیم. البته می‌توان این زمان را کوتاه‌تر هم کرد. من به عنوان مدیرعامل از زمان اختصاصی این کار راضی نیستم ولی فکر می‌کنم در صورتی که کانون بتواند چاپخانه مستقلی را برای بخش انتشارات خود فراهم کند، در آن صورت، آثار منشره بخش انتشارات حداقل ۲۰ برابر رشد خواهند داشت.

مدیر عامل کانون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در واکنش به موضوع درآمدزایی کانون تاکید کرد:درست است که اگر ما درآمد نداشته باشیم، کارهای‌مان خوب پیش نمی‌روند. اما، ما یک مرکز فرهنگی هستیم و باید متناسب با مراکز فرهنگی کار خود را دنبال کنیم. البته این را قبول دارم که به هر حال ما بایستی به فکر جذب منابع باشیم؛ حداقل از مسیرهایی که پیشتر تجربه کرده‌ایم. به هر حال، هر چه سرمایه‌گذاری در این بخش بیشتر باشد، بهتر هست. البته ما، در کانون زبان به هیچ وجه به دنبال رقابت با بخش خصوصی نیستیم. ما، در کانون زبان به موضوع تربیت مدرس و استادان به منظور ایجاد یک مرجع آموزشی برای ارائه الگو در منطقه فکر می‌کنیم. این چیزی است که ما ادعای آن را داشته‌ایم و باید به آن برسیم.

علی‌اکبرزاده همچنین در مورد انتقاد پدیدآورندگان در زمینه تاخیر در بازپرداخت حق‌التالیف‌شان تصریح کرد: در زمینه پرداخت حقوق و دستمزدها، تلاش ما بر این است که باعث دلگرمی تصویرگران و نویسندگان شویم. بنابراین فرآیند پرداخت‌ها تسریع خواهد شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار