موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل/پزشکی و سلامت
241477
۲۵ آبان ۱۴۰۰

سوء تغذیه داشتن 75 درصد کودکان یمنی

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله سازمان جهانی بهداشت و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

به گزارش کودک پرس ،سازمان بهداشت جهانی در صفحه توئیتر خود نوشت: «از ۳۰ میلیون نفر جمعیت یمن، ۱۶.۲ میلیون نفر از سوء تغذیه رنج می برند».

این سازمان افزود: از هر چهار کودک یمنی، سه نفر از این وضعیت رنج می‌برند.

اکتبر گذشته، شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای نگرانی شدید خود را درباره «وخامت اوضاع انسانی یمن، از جمله گرسنگی و افزایش خطر قحطی گسترده» ابراز کرد.

شهریور ماه گذشته ، دفتر نمایندگی هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار یمنی از سوء تغذیه رنج می‌برند.

در بیانیه دفتر نمایندگی هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن آمده است: ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار یمنی از جمله ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار کودک زیر پنج سال و یک میلیون و ۲۰۰ هزار زن باردار و شیرده به خاطر سوء تعذیه شدید نیاز به درمان هستند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، جنگ تمام عیاری را علیه یمن – فقیرترین کشور عربی – آغاز کرد که بهانه آن بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت بوده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار