241447
۲۴ آبان ۱۴۰۰

تربیت و پرورش کودکان با استفاده از تصویر مناسب کتاب‌های درسی

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: مدیران و کارشناسان آموزشی باید بدانند اگر تصویرهای مناسب و مورد توجه کودکان در کتاب‌های درسی گنجانده شود، کودک با تربیت مناسب پرورش می‌یابد.

به گزارش کودک پرس ،حسن ملکی اظهار داشت: مراحل تربیت انسان یافتن، بافتن و ساختن است؛ یافتن به معنای متاثر شدن از دریافت ها، مرحله اول تربیت است. یافته ها می توانند مسموم باشند و سبب انحراف شوند و همچنین می توانند تقویت کننده باشند و ما را پیش ببرند.

وی ادامه داد: یافته های انسان باید با عقل و تفکر به هم بافته شوند. دریافت ها بر اثر تصویرگری وارد وجود افراد می شود. اگر تفکر، خرد و عقلانیت روی این یافته ها وجود نداشته باشد، مشکلات بسیاری را ایجاد می کند.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه تصویرهای برگزیده باید آمیخته به اندیشه باشد، خاطرنشان کرد: دانش آموز می تواند پس از دریافت تصویر به واسطه معلم و والدین متفکر و همچنین خرد خود، شاکله یعنی مجموع شخصیت را در خود ایجاد کند تا زمینه خلاقیت در او ایجاد شود.

ملکی یادآور شد: یکی از نشانه های تربیت این است که فرد تربیت شده توانایی ساختن کلام، رفتار پسندیده، روش و سبک زندگی جدید را داشته باشد. این ساختن در هر درسی به نوعی جلوه گر می شود؛ به طور مثال در فلسفه اندیشه ورزی، معنی ساختن می شود و در فنی حرفه ای ساختن مصنوعات با ابزار معنا می گیرد.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادامه داد: تصویرگری جلد کتاب های درسی اهمیت بسیاری دارد؛ زیرا دانش آموز پس از مشاهده کتاب درسی، باید با محتوای درست، انسانی و شایسته رو به رو شود.

وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ماموریت مهم تعلیم، تربیت و فطرت پروری را به عهده دارد و اگر در این ماموریت موفق شود، کار ارزشمندی صورت گرفته است.

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار