241399
۲۲ آبان ۱۴۰۰

مهم‌ترین دغدغه کودکان بی‌سرپرست، هویت بخشی است

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: هیچ حمایتی مهم‌تر از این نیست که بچه‌هایی را به عنوان فرزندپذیر در خانواده خود بیاوریم و به‌آنها هویت ببخشیم.

به گزارش کودک پرس ،انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در نشست تجلیل از برخی از خانواده‌های دارای فرزندپذیر، خطاب به این خانواده‌ها اظهار کرد: بسیاری از بچه‌ها به خاطر حوادث، شرایط، ناملایمات و عدم تدبیر نامناسب مادر و پدر در این شرایط قرار گرفتند، به شما تبریک می‌گویم که چنین مسیری را در زندگی انتخاب و فرزندپذیری را به سرپرستی قبول کردید.

وی افزود: خانواده‌هایی از بین این فرزندان؛ بچه‌های دارای معلولیت و بیماران را انتخاب کردند و با جدیت بر این باورند که بیماری‌های آنها را برطرف کنند، گاهی این معلولیت و بیماری‌ها برای پدران و مادران اصلی گرفتاری و سختی‌های فراوانی را ایجاد می‌کند که تاب و توان را از آنها می‌گیرد.

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور بیان کرد: خانواده‌های عزیز با کرامت و بزرگ منشی، معامله‌ای با خدا کردند و این بچه‌ها را به سرپرستی قبول کرده و از آن‌ها حمایت می‌کنند.

وی اظهار کرد: امیدوارم که ما در مسیر تسهیل و توسعه مسئله فرزندپذیری حرکت کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: هیچ حمایتی مهم‌تر از این نیست که این فرزندان را همانند فرزند خود در خانواده خود بیاوریم و آنها احساس هویت کنند.

وی خاطرنشان کرد: خیلی از این فرزندان ممکن است مشکلات مالی نداشته باشند، اگرچه که ما شاید بتوانیم مشکل مالی آن‌ها را برطرف کنند اما مهم‌تر از این مسئله هویت بچه‌هاست و احساس اینکه از پشت و پناهی برخوردارند.

خزعلی افزود: من خانواده‌ای را سراغ داشتم که فرزند را آورده‌اند و بعد از ازدواج به عنوان مأمن و پناهگاهی در خانواده این بچه‌ها را پذیرا شدند و مشکلات آنها را رفع کردند.

وی بیان کرد: از شما می‌خواهم که راه‌های گسترش فرزندپذیری را بگویید و مشکلات و لذت‌های این راه را بیان کنید، اگرچه که نمی‌توان لذت‌های معنوی را توصیف کرد اما امیدواریم بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار