موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل/فرهنگ و رسانه
241393
۲۲ آبان ۱۴۰۰

بازی مرکب باعث ایجاد خشونت در کودکان می شود

«بازی مرکب» نتفلیکس باعث نگرانی در مورد تأثیر خشونت بر کودکان و می شود.

به گزارش کودک پرس ،به نقل از واشنگتن تایمز،«بازی مرکب» نتفلیکس باعث نگرانی در مورد تأثیر خشونت بر کودکان می شود.

گزارش‌هایی مبنی بر تمدید سریال پرخشونت«بازی مرکب» یا «Squid Game» توسط نت‌فلیکس برای فصل دوم، ناظران رسانه‌ها را نگران تأثیر سریال کره‌ای بر کودکان آمریکایی کرده است.

ناظران رسانه‌ها گفتند کودکانی را در سرتاسر کشور پیدا کرده‌اند که از سناریوهای زنده ماندن به سبک «بازی‌های گرسنگی» نمایش دیستوپایی تقلید می‌کنند، مانند شخصیت‌های سریال در هالووین لباس می‌پوشند و خشن‌ترین کلیپ‌ها را در «تیک تاک»(TikTok) و «یوتیوب» (YouTube) مشاهده می‌کنند.

ملیسا هنسون، مدیر برنامه ریزی «شورای تلویزیون، رسانه و والدین» در این باره گفت: «علیرغم محبوبیت بسیار زیاد «بازی مرکب»، خشونت های تصویری مکرر، برهنگی کامل، و فحاشی های پرتکرار که در فصل اول وجود دارد باید به والدین این هشدار شدید برای توقف و جلوگیری از تماشای این سریال توسط کودکانشان را داده باشد!

خانم هنسون افزود، گروه والدین مستقر در لس آنجلس از نتفلیکس خواسته است تا اطمینان حاصل کند که سریال پربیننده «بازی مرکب» برای کودکان عرضه نشود.

ملانی همپ، که یک برنامه استفاده سالم از رسانه های تصویری را برای والدین در سازمان غیرانتفاعی مدیریت خانواده‌ها برعهده دارد، در خصوص نگرانی ها از سریال مذکور گفت: «بازی مرکب» نگرانی‌های همیشگی را زنده می‌کند که محتوای ویدیویی خشونت‌آمیز «ناحیه لیمبیک مغز را تحریک می‌کند و آدرنالین را تحریک می‌کند» به‌گونه‌ای که پرخاشگری، رفتارهای تهاجمی و اضطراب را در کودکان افزایش می‌دهد.»

خانم همپ گفت: «مصرف محتوای رسانه‌ای خشونت‌آمیز در دوران کودکی بیش از آنچه که اکثر والدین تصور می‌کنند آسیب می‌رساند.

«آنچه ممکن است برای بزرگسالان سرگرمی تلقی شود، ممکن است در ذهن کودک وحشتناک باشد. بچه ها آنچه را که می بینند تقلید می کنند، آنها توانایی مغز برای فیلتر کردن تأثیرات مخرب را ندارند.

آسوشیتدپرس روز سه‌شنبه گزارش داد که، هوانگ دونگ هیوک خالق «بازی مرکب» گفته است که این سریال برای فصل دوم در نتفلیکس تمدید شده است، اگرچه نتفلیکس این خبر را تأیید نمی‌کند.

وب‌سایت این سرویس پخش می‌گوید این نمایش حول محور «۴۵۶ شرکت‌کننده ناامید» در بدهی‌های مالی عمیق می‌چرخد که «در یک سری بازی‌های مرموز و کشنده» از دوران کودکی مانند «چراغ قرمز، چراغ سبز» برای برنده شدن ۴۵.۶ میلیارد وون کره جنوبی(حدود ۳۹ میلیون دلار) با یکدیگر رقابت می‌کنند.

هر کدام از شرکت کننده هایی که در روند بازی می بازند، به شکلی خاص به قتل می رسند و زمانی که بازی مرکب به پایان می رسد، تنها یکی از شخصیت ها زنده می ماند.

آفریکا یون، فعال کره ای-آمریکایی، نویسنده کتاب خاطرات «کره ای ها»، گفت: این نمایش به ناامنی مالی که بیشتر در سطح جهان با آن مواجه هستند، اشاره می کند. همچنین این امکان را به آنها می دهد که همزمان با دوران کودکی و بازی در ارتباط باشند.

او همچنین به واشنگتن تایمز گفت که این نمایش فرهنگ کره جنوبی را که قبلاً از طریق موزیک ویدیوهای کی-پاپ و سریال‌های پربیننده «کوریانولا» در سرویس‌های اینترنتی نمود ملموس تری یافته بود، بیشتر محبوب کرده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار