موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/فرهنگ و رسانه
241389
۲۰ آبان ۱۴۰۰

کردستان | راه اندازی کتابخانه تخصصی کودکان در سقز

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سقز با بیان اینکه سقز فاقد کتابخانه تخصصی کودک است، گفت: کتابخانه شهید فرقانی از کتابخانه عمومی این شهر به کتابخانه تخصصی کودکان و نوجوانان تبدیل خواهد شد.

به گزارش کودک پرس ،سمیه ایزدیار روز پنجشنبه اظهار داشت: در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان که مشترکا بین تمام بخش ها و شهرستان تشکیل شد، تبدیل کتابخانه شهید فرقانی سقز به کتابخانه کودک و نوجوان تصویب شد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان سقز دارای کتابخانه های شهید امینی و شهید فرقانی(سقز)، شهید باهنر (شهر صاحب)، و کتابخانه شهید صالحیان در روستای سرا است، افزود: در هفته کتاب، کتابخانه‌ای در روستای میرده راه اندازی می شود.

وی با اشاره به آمار، فضای کتابخانه ای و تعداد کتابخانه ها و اعضاء را برای شهرستان سقز نامناسب برشمرد و اضافه کرد: بخشی از دلیل عدم تمایل مردم به عضویت در کتابخانه ها، نبود کتابخانه در محلات و تمرکز آن در یک بخش از شهر، کمبود منابع و به روز نبودن منابع است.

ایزدیار یادآور شد: در برخی از شهرهای شهرستان سقز چون سنته و برخی از آبادی ها بزرگ مانند گلتپه، ایرانخواه و قهرآباد باید کتابخانه های بزرگ دایر کرد.

وی با بیان اینکه به روستاهای بالای جمعیت هزار نفر کتابخانه نهادی تعلق می‌گیرد، ادامه داد: با توجه به اینکه بودجه نهاد کتابخانه های عمومی محدود است این نهاد توانایی ساخت کتابخانه را ندارد ولی با این محدودیت هم برای روستای ایرانخواه تلاش های بسیاری از طرف این اداره شد ولی هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده ایم.

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سقز به آشتی مردم با کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: همواره و بخصوص در هفته کتاب تمام تلاش مان را در راستای آشتی مردم با کتاب انجام خواهیم داد تا سرانه مطالعه افزایش پیدا کند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار