موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
241380
۲۰ آبان ۱۴۰۰

وضعیت کودکان یمنی فاجعه بار است

سخنگوی امور انسانی سازمان ملل در یمن وضعیت کودکان یمنی را فاجعه‌بار و ناتوانی جهان در رسیدن به راه‌حل در این کشور را غیر قابل قبول خواند.

به گزارش کودک پرس ،«ینس لایرکی» سخنگوی امور هماهنگی کمک‌های انسانی سازمان ملل در گفت‌وگو با المیادین جنایت‌های متجاوزان علیه کودکان یمنی را غیرقابل قبول خواند.

ینس لایرکی گفت: آنچه علیه کودکان یمنی صورت گرفته و همچنین ناتوانی جهان در رسیدن به راه‌حل در این کشور به هیچ وجه قابل قبول نیست.

سخنگوی امور هماهنگی کمک‌های انسانی سازمان ملل افزود: عملیات گسترده‌ای را برای کمک به یمن و دور کردن شبح قحطی از آن آغاز کرده‌ایم.

وی ادامه داد: سازمان ملل با همه طرف‌های نزاع در یمن در تماس است تا یک راه‌حل سیاسی ایجاد شود. ۱۷۰ مأموریت برای ارائه کمک به حدود ۱۳ میلیون یمنی را در دست اجرا داریم که البته این مقدار کمک به هیچ وجه کافی نیست.

لایرکی گفت: طرف‌های درگیر، به سازمان ملل اجازه نمی‌دهند تا مأمورانش به همه نیازمندان دسترسی داشته باشند. بیش از ۲ میلیون کودک یمنی نمی‌توانند به مدرسه بروند و این یک فاجعه و مصیبت است.

سخنگوی سازمان ملل اضافه کرد: سازمان‌های انسانی که قصد کمک به سازمان ملل در یمن را دارند باید به اصل عدم جانبداری از یک طرف پایبند باشند.

وی ادامه داد: برخی از اتفاقاتی که در یمن روی داده در سطح جنایت بین المللی است و باید درمورد آن تحقیق شود.

عربستان سعودی از ۶ سال پیش تاکنون با راه‌اندازی جنگی ویرانگر علیه یمن، علاوه بر تخریب زیرساخت‌ها، منازل و مناطق مسکونی یمن، ده‌ها هزار انسان ازجمله هزاران کودک را به قتل رسانده یا مجروح کرده و یک فاجعه انسانی را در این کشور رقم زده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار