241374
۲۰ آبان ۱۴۰۰

جشنواره قصه گویی موجب بروز خلاقیت ها می شود

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ابراز خرسندی از برگزاری چنین جشنواره هایی و اثرگذاری موثر آن گفت: جشنواره قصه گویی فرصتی برای بروز خلاقیت ها است.

به گزارش کودک پرس ،مهدی علی‌اکبرزاده در آیین اختتامیه مرحله منطقه‌ای بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: خوشحالم که به یک اختتامیه دیگر رسیدیم و همیشه اختتامیه‌ها به معنای کارنامه و نتایج است که پس از زحمت های فراوان مورد ارزیابی قرار می‌دهیم و آیین اختتامیه را به یک افتتاحیه برای فرایندی دیگر وصل می‌کنیم.

وی با بیان این‌که کلاغ قصه گو هیچ وقت به خانه نمی‌رسد تا قصه‌های ما تمام نشود افزود: در اختتامیه بعدی در آذرماه که روز ملی قصه گویی است دفتر جشنواره بیست و سوم را خواهیم بست و دفتر بیست و چهارم را خواهیم گشود.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه خداوند هم در کتاب مبارک با قصه با بندگانش صحبت می‌کند و حتی قصه‌ای را با عنوان “احسن القصص” می شناسیم ادامه داد: این موضوع نشان دهنده اهمیت قصه گویی است و ما از کودکی با قصه بزرگ شدیم و اصلا قصه زندگی وقتی مادر بزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها قصه می‌گویند و ما با رسیدن به این سن نیز قصه می‌گوییم نشان از شیرینی و هیجان قصه دارد.

علی اکبرزاده با اشاره به این‌که قصه زمینه بروز خلاقیت است و آنچه را می شنویم تصور می‌کنیم که خلاقیت به همراه دارد افزود: کانون پرورش فکری از متولیان عرصه قصه گویی است و ضمن این‌که کتاب‌های داستان را منتشر می‌کند جشنواره های در طرح ملی و بین المللی هم برگزار می‌کند که مایه افتخار برای ما است و به ما یادآور می شود که خلاقیت کلید واژه توسعه کشور است

وی با اشاره به شرایط کرونایی و ماندن‌های طولانی در خانه که بچه‌ها نیز قصه‌های تکراری شنیده‌اند عنوان کرد: قطعا بچه‌ها می‌دانند ماجرای قصه چیست اما این علاقه و اشتیاق به قصه برای جلب توجه است و به نوعی به دنبال برقراری ارتباط عاطفی و صمیمی هستند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قصه را ابزاری ساده و بدون هزینه برای برقراری ارتباط دانست و تصریح کرد: باید هر خانه را به محلی برای جشنواره قصه‌گویی تبدیل کنیم و در این شرایطی که بسیاری از روزهای سخت را پشت سر گذاشتیم و گشایش‌هایی حاصل می‌شود، قصه را فراموش نکنیم و از مهارت‌های زیبایی که در دوران کرونا در قصه گویی کسب کردیم در آینده هم بهره ببریم.

وی با اشاره به اینکه خودمان قصه ساز شدیم و قصه بافتیم افزود: اگر قصه های ساخته و پرداخته ذهن خودمان را بنویسیم به نوعی تمرین قصه نویسی و نویسندگی است و یزد که سرشار از ماجراها و قصه های کهن است در عرصه قصه گویی نیز دستی بر آتش دارد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره و حمایت های عرصه صنعت یزد از چنین برنامه ای خاطرنشان کرد: امیدوارم با برقراری ارتباط بیشتر بین حوزه فرهنگ و صنعت، تلاش های بیشتری در زمینه قصه گویی و جشنواره‌های قصه گویی شاهد باشیم.

در ابتدای این آیین هم سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد با خیر مقدم به میهمانان اظهار داشت: نقش کانون پرورش در شرایطی که کرونا شیوع دارد خوشحالیم با برگزاری چنین جشنواره ای فرصت از دست رفته شادی و نشاط کودکان را به این شکل برگردانیم.

وی افزود: از همکاران در کانون پرورش که با تعامل و تفاهم و هم افزایی در برگزاری این جشنواره همت گمارده و شبانه روز، عاشقانه تلاش شد تا آنچه در شان قصه و قصه گویی است را در این میزبانی به نمایش بگذارند قدردانی و کال تشکر را دارم.

قوامی با بیان اینکه در جریان برگزاری این جشنواره اتفاق مبارکی که رقم خورد پیوند فرهنگ و صنعت بود اضافه کرد: بی شک برای برگزاری و اجرای کارهای بزرگ باید اتفاقاتی مبارک و اینچنینی رقم بخورد برگزاری این جشنواره و ارتباط شکل گرفته بین فرهنگ و صنعت، گشایشی در تعاملات بیشتر با خانواده فولاد باشد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار