موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
241293
۱۶ آبان ۱۴۰۰

آذربایجان شرقی لزوم مهارت افزایی در ادبیات کودک و نوجوان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در نشست فعالان ادبیات کودک و نوجوان، مهارت افزایی را از ملزومات این حوزه عنوان کرد.

به گزارش کودک پرس ،”سیدقاسم ناظمی” گفت: تداوم حیات فرهنگی زاینده در جامعه با غنای ادبیات کودک و نوجوان اتفاق می افتد و از این رو فعالان این حوزه باید در مسیر مهارت افزایی گام بردارند.

وی افزود: تولید محتوا متناسب با ذائقه مخاطب در این حوزه بسیار مهم است و باید به کیفی گرایی بیشتر از کمی گرایی توجه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، غیراقتصادی بودن فعالیت در حوزه ادبیات کودک و نوجوان را یکی از چالش ها و تهدیدهای این حوزه برشمرد و گفت: برای فردی که در این حوزه به صورت خلاقانه به تولید اثر می پردازد باید زمینه استمرار فعالیت فراهم شود.

وی، همچنین نداشتن استانداردهای لازم در تولید کتاب را از دیگر تهدیدات این عرصه عنوان کرد و گفت: نویسندگان و ناشران ادبیات کودک و نوجوان به جای تکثر در تولید اثر به فکر ارتقای محتوا و کیفیت بخشی به آثار این حوزه باشند.

ناظمی، با اشاره به لزوم آسیب شناسی ادبیات کودک و نوجوان گفت: این ادبیات با توجه به مخاطبان پویای خود می تواند پنجره های رشد و تعالی و شناخت و فهم از زیستن را برای کودکان و نوجوانان بگشاید و با آسیب شناسی در این حوزه آثاری بهتر و در خور و خلاقانه ای تولید خواهد شد.

وی بر لزوم بهره گیری از فرصت ایجاد شده ازطریق تکنولوژیهای ارتباطی برای گسترش و تعمیق ادبیات فاخر و تاثیرگذاردر حوزه کودک و نوجوان تاکید کرد.

در ادامه این نشست فعالان ادبیات کودک و نوجوان استان به تبیین برخی مسائل این حوزه پرداختند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار