موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/سازمان بهزیستی
241290
۱۶ آبان ۱۴۰۰

اصفهان | ۱۲۰۰ کودک فاقد سرپرست موثر در استان وجود دارد

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: استان اصفهان در حال حاضر دارای ۴۰ خانه کودک و نوجوان است و در مجموع ۱۲۰۰ کودک و نوجوان در سطح استان تحت پوشش بهزیستی هستند که حدود ۶۰۰ فرزند فاقد سرپرست مؤثر در خانه‌های کودک و نوجوان مستقر و ۶۰۰ فرزند دیگر نیز به خانواده‌های نسبی سپرده شدند.

به گزارش کودک پرس ،ولی‌الله نصر اصفهانی در خصوص آمار فرزندان ساکن خانه‌های کودک و نوجوان بهزیستی، اظهار کرد: استان اصفهان در حال حاضر دارای ۴۰ خانه کودک و نوجوان است و در مجموع ۱۲۰۰ کودک و نوجوان در سطح استان تحت پوشش بهزیستی هستند که حدود ۶۰۰ فرزند فاقد سرپرست مؤثر در خانه‌های کودک و نوجوان مستقر و ۶۰۰ فرزند دیگر نیز به خانواده‌های نسبی پدربزرگ، مادربزرگ، عمه، خاله، دایی سپرده شده‌اند و بهزیستی به صورت امداد کمک معیشت ماهانه به خانواده‌ها پرداخت می‌کند.

وی افزود: در خانه‌های کودک و نوجوان که به صورت هیئت امنایی اداره می‌شوند، تمام حمایت‌هایی که پدر و مادر از فرزند خود می‌کنند از قبیل تغذیه، پوشاک، پیگیری‌های تحصیلی، شغل و مهارت‌آموزی انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به وجود خواهر و برادر در خانه‌های کودک و نوجوان بهزیستی، افزود: بیشتر فرزندان ساکن در خانه‌های کودک و نوجوان بدسرپرست هستند. در حال حاضر در خانه‌های کودک و نوجوان خواهر و برادر نیز ساکن هستند؛ فرزندان تا سه سالگی در شیرخوارگاه، از سه تا شش سالگی در خانه‌های کودکان و نوجوانان نگهداری شده و خواهر و برادرها در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، اما پس از شش سالگی کودکان تفکیک جنسیتی شده و خواهر و برادرها در هفته یک یا دو روز می‌توانند با یکدیگر ملاقات داشته باشند.

وی با تاکید بر اقدامات انجام شده در راستای بالا بردن سلامت روان فرزندان، اظهار کرد: در گذشته فرزندان خانه‌های کودک و نوجوان به صورت اردوگاهی زندگی می‌کردند اما در راستای حفظ سلامت روان فرزندان در حال حاضر، در منازلی ساکن هستند که فاقد تابلو است؛ همچنین سعی بر مشارکت دادن فرزندان در کارهای خانه مانند خرید، شست‌وشو، آشپزی و … است و فرزندان در مدارس عادی ثبت‌نام می‌شوند؛ سعی بر تعریف محیطی مانند خانواده برای آنان است تا کمبودی احساس نکنند.

نصراصفهانی ادامه داد: هر ساله همه فرزندان کودک و نوجوان تحت پوشش بهزیستی در جشن تحصیلی شرکت می‌کنند، اما سال گذشته به علت شیوع کرونا این جشن برگزار نشد؛ در سال جاری با توجه به کاهش شدت کرونا جشن تحصیلی به صورت منطقه‌ای، برای ۱۲۰۰ نفر در پنج منطقه برگزار شد که جشن اصلی در نجف‌آباد بوده و به صورت آنلاین تمام چهار مرکز دیگر با مرکز نجف‌آباد اتصال داشتند. هدف برگزاری این جشن تشویق فرزندانی است که در طول سال تحصیلی حائز رتبه‌های خوب و ممتاز بوده‌اند تا تشویقی برای ادامه تحصیل آنها باشد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار