موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/بین الملل
241287
۱۶ آبان ۱۴۰۰

۲ میلیون کودک یمنی از آموزش محروم هستند

گزارش سازمان ملل حاکی از آن است که بیش از ۲ میلیون کودک یمنی به سبب ادامه جنگ و محاصره آمریکایی ـ‌ سعودی ـ اماراتی، امسال از تحصیل محروم شده‌اند.

به گزارش کودک پرس ،دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل(اوچا) در بیانیه‌ای در توئیتر نوشت: بیش از ۲ میلیون کودک یمنی در اثر ادامه تجاوزات به یمن، از مدرسه رفتن محروم هستند، همچنین بیش از ۸ میلیون کودک یمنی در شرایط بسیار بد تحصیل می‌کنند و نیاز به کمک دارند.

در همین راستا، کریستا روتنشتاینر، رئیس گروه اعزامی سازمان بین‌المللی مهاجرت(IOM) به یمن، نیز اظهار کرد: کودکان یمنی ساکن در اردوگاه‌های آوارگان، در شرایط ادامه تجاوزات به این کشور، قادر به مدرسه رفتن نیستند.

وی افزود: سازمان بین‌المللی مهاجرت تمام تلاش خود را برای حمایت از کودکان یمنی انجام می‌دهد اما خود را همچون یک نقطه در اقیانوس می‌داند چرا که وضعیت کودکان یمنی نیازمند تلاش‌های بسیار بیشتر است.

مسئولان یونیسف در یمن نیز اعلام کردند که استراتژی این سازمان برای کمک‌های بشردوستانه به یمن در راستای تعهدات یونیسف در قبال کودکان است و این سازمان اهداف استراتژیک و برنامه‌های عملیاتی خود را مطابق با طرح‌های بشردوستانه برای سال جاری در یمن هماهنگ کرده است.

یونیسف افزود: به‌زودی خدمات نجات‌بخش در زمینه بهداشت، تغذیه، تأمین آب، اصلاح محیط زیست، آموزش، حمایت از کودکان و حمایت اجتماعی برای ۹,۸ میلیون یمنی از جمله ۶.۹ میلیون کودک در این کشور ارائه خواهد شد؛ همچنین با آماده‌سازی مدارس و ساخت آموزش‌های موقت و توزیع لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان، حدود ۱.۸ میلیون کودک یمنی خواهند توانست به صورت مداوم از امکان تحصیل برخوردار شوند.

یونیسف همچنین از ائتلاف متجاوز سعودی ـ آمریکایی ـ اماراتی خواست تا موانع دستیابی به کمک‌های بشردوستانه به یمن را برطرف سازند و امکان دسترسی آوارگان یمنی و سایر مردم آسیب‌دیده این کشور به خدمات اجتماعی اولیه را فراهم کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار