241282
۱۶ آبان ۱۴۰۰

خوزستان | معرفی برگزیدگان پنجمین سوگواره‌ی قصه‌گویی «مرثیه‌ای برای خورشید»

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌ خوزستان نفرات برگزیده‌ی پنجمین سوگواره‌ی قصه‌گویی «مرثیه‌ای برای خورشید» را معرفی کرد.

به گزارش کودک پرس ،پس از بررسی و پالایش آثار ارسالی توسط هیئت‌داوران پنجمین سوگواره‌ی قصه‌گویی «مرثیه‌ای برای خورشید»، متشکل از لیلا قنواتی‌فرد، کارشناس فرهنگی، آسیه رحمتی و زینب موسوی مربیان فرهنگی کانون خوزستان، نفرات برگزیده‌ی این رویداد فرهنگی از سوی امور فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان معرفی شدند.

 بر اساس بیانیه‌ی هیئت‌داوران این سوگواره، در بخش دختران و پسران: زهرا سهرابی از مرکز فرهنگی و هنری اندیمشک با قصه «پرچم‌دار»، فاطمه زهرا جعفریان از مرکز فرهنگی و هنری امیدیه یک با قصه «ماجرای یک شعر»، شکیبا قنواتی از مرکز فرهنگی و هنری ماهشهر با قصه «شیرمرد تائب» موفق به کسب مقام برگزیده شدند.

در ادامه دیگر عنوان برگزیده‌ی این بخش به مهمان ویژه، یلدا محبی‌مقدم، از استان کرمان شهرستان پاریز با قصه «همبازی با غبار» تعلق گرفت. همچنین هیئت‌داوران، در بخش مربیان، از مرضیه دقایقی مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری ماهشهر، با اهدای لوح و بسته فرهنگی تقدیر به عمل آورد.

بر اساس این گزارش، پنجمین سوگواره‌ی قصه‌گویی «مرثیه‌ای برای خورشید» با شروع ایام محرم و صفر در شهریور ۱۴۰۰، در محورهای موضوعی «کودکان و کربلا، قصه‌های اربعین، عاشورا و قیام امام حسین ویاران با وفایش»، ویژه‌ی رده‌ی سنیِ نونگاه (بالای ۱۲ سال)، نوجوان (بالای ۱۵ سال)،  اعضای ارشد (۱۹ تا ۲۲ سال)  و همچنین مربیان فرهنگی، هنری و ادبی کانون، آغاز به کار کرد و پس از دریافت و داوری قصه‌های علاقه‌مندان که طبق یکی از شیوه‌های قصه‌گویی کلاسیک، مدرن و نوآورانه، سنتی و آیینی، نقالی، پرده‌خوانی و شمایل‌گردانی به صورت تک‌نفره در قالب یک فیلم و بر مبنای محورهای موضوعی اعلام شده، تهیه و به دبیرخانه این مهرواره ارسال شده بود، با معرفی و تقدیر از برگزیدگان در آبان‌ماه ۱۴۰۰ به کار خود پایان داد.

گفتنی است: به هر یک از برگزیدگان پنجمین سوگواره‌ی قصه‌گویی «مرثیه‌ای برای خورشید»، در بخش‌های دختران و پسران و مربیان، بسته فرهنگی تولیدات کانون به همراه لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار