241251
۱۵ آبان ۱۴۰۰

لزوم اعتماد جهت موفقیت نشریات کودک

صلاحی به رادیو گفت و گو گفت: نشریات یا باید کاملا به بخش خصوصی واگذار شود و یا به بخش دولتی سپرده شود که به یک شخص معتبر اعتماد داشته باشد.

به گزارش کودک پرس ،دکتر حامد صلاحی سردبیر خبرگزاری کتاب ایران، نویسنده و پژوهشگر با برنامه «گفتگوی فرهنگی» در مورد فراز و فرودهای نشریات کودک و نوجوان در ایران مصاحبه کرد.

وی با اشاره به عشق ناشران نشریات کودکان در گذشته گفت: در گذشته افرادی روی نشریات کار می‌کردند که هژمونی قالب بر نشریات را می‌شکستند و خودشان سیاست گذاری می‌کردند.

صلاحی ادامه داد: فرم و قالب نشریات بسیار مهم است و محتوای آن نیز حائز اهمیت می‌باشد؛ لذا در قدم اول باید محتوای پرداخته شده‌ای ارائه شود چرا که کتاب کودک تنها برای کودکان نیست و می‌تواند بسیاری از بزرگسالان را شگفت زده کند.

این پژوهشگر درک جهان کودک را از اولویت‌های نوشتن برای کودکان دانست و خاطرنشان کرد: محتوا باید با جهان و زیست جهان امروز برای کودکان همخوانی داشته باشد و همچنین به افرادی که قلم خوبی دارند و می‌توانند محتوا را به خوبی در قالب امروزی ارائه دهند باید اعتماد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه حرکات خصوصی در دراز مدت به دلیل هزینه‌های بالا نمی‌توانند موفق باشند یادآور شد: معدود حرکات دولتی موفق مربوط به زمان‌هایی است که اعتماد صورت گرفته که منجر به اتفاقات فرهنگی خوبی شده است.

صلاحی در مصاحبه با رادیو گفت و گو با تاکید به دولت‌ها و نهادهای فرهنگی برای درک این حوزه اظهار داشت: نشریات یا باید کاملا به بخش خصوصی واگذار شود و یا به بخش دولتی سپرده شود که به یک شخص معتبری اعتماد داشته باشد و لذا اعتماد و دادن اختیار عمل به یک شخص و یک تیم منجر به بروز اتفاقات خوبی در این حوزه می‌شود.

سردبیر خبرگزاری کتاب ایران در این برنامه رادیویی گفت: امیدوارم عرصه فرهنگ و حوزه کتاب و نشریات کودک از آسیب نگاه دولتی مصون باشد و فضای دولتی پیش از آنکه بخواهد نگاه خود را بر هر گونه کالای فرهنگی داشته باشد با این حوزه همراه و همدل شود و به زمانی برگردیم که فضای کتاب و کتابخوانی برای همه دلپذیر بود.

وی اذعان کرد: اگر بتوان سبک زندگی کودکان را با کتاب خوانی عجین کرد و محتوای خوبی به آنها ارائه داد می‌توان فرهنگ کتاب خوانی در کودکان را پرورش داد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار