موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
241230
۱۵ آبان ۱۴۰۰

قرار گرفتن کودکان اروپایی در معرض فقر شدید پساکرونا

این سازمان غیردولتی با بیان این که پیش از همه گیری، ۱۸ میلیون کودک در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، یعنی تقریبا یک کودک از هر چهار کودک در معرض خطر فقر و محرومیت های اجتماعی به سر می بردند، هشدار داد: پس از بحران کووید۱۹، این رقم به ۲۰ میلیون نفر رسیده و درصورتی که اقدامات فوری انجام نشود، همچنان افزایش خواهد یافت.

به گزارش کودک پرس ،نشریه ال کنفیدنسیال اسپانیا نوشت: براساس داده های یورواستات (آژانس آمار اروپا) ۳۱.۸ درصد خردسالان زیر ۱۸ سال در اسپانیا، زیر خط فقر (براساس ۶۰ درصد متوسط درآمد ملی) به سر می برند و از محرومیت های مالی شدید رنج می برند، رقمی که ۵.۲ برابر بیشتر از آمار اسلوونی (۱۲.۱ درصد) بوده است.

در این دسته بندی، تنها بلغارستان و رومانی هستند که نسبت به اسپانیا، درصد کودکان در معرض فقر و محرومیت آنها بیشتر است.

کودکان اروپا در معرض خطر فقر شدید پساکرونا

عوامل اصلی که بر این نرخ تاثیر می گذارد به ترکیب خانواده ای که کودکان در آن زندگی می کنند و همچنین وضعیت شغلی والدین آنها و سطح تحصیلاتشان بستگی دارد. کودکانی که در خانواده های تک والدی یا پرجمعیت زندگی می کنند و یا متعلق به شهروندان مهاجر ناتوان و اقلیت های قومی بزرگ می شوند، بیش از دیگران در معرض آسیب های ناشی از فقر هستند. البته مستندات یورو استات شامل آمار کشورهای ایتالیا و ایرلند که اطلاعات رسمی در این زمینه ندارند، نمی شود.

با این وجود، این داده ها مورد تایید صندوق نجات کودکان (save the children) قرار گرفته است. این نهاد غیردولتی در گزارش روز سه شنبه خود با عنوان «تضمین آینده کودکان: چطور به فقر و محرومیت اجتماعی کودکان در اروپا پایان بدهیم؟» تاکید کرد که در اسپانیا به سختی مسکن اجتماعی یافت می شود و درصد سهام کلی این کشور در این زمینه «یکی از پایین ترین نرخ ها در سطح اروپاست».

صندوق نجات کودکان همچنین تصریح کرد که بی خانمانی، زندگی در شرایط نامناسب، ازدحام فراوان و خطر دستور تخلیه خانه بخشی از واقعیت های روزمره اغلب کودکانی است که در این کشور اروپایی با فقر مواجه هستند.

این سازمان همچنین هشدار می دهد که میلیون ها کودک اروپایی به تحصیلات صفر تا سه ساله و مراقبت های اولیه دسترسی ندارند و بطور روزانه از دستیابی به غذای سالم محروم هستند.

در اسپانیا، کمک غذایی (ناهار) فقط به ۱۱ درصد از کودکانی که تحصیلات اجباری را می گذرانند، تعلق می گیرد و شامل ۲۷.۴ درصد کودکان فقیر نمی شود. پوشش این کمک ها نیز در کشور ناعادلانه است. در حالی که تنها ۲درصد کودکان شهر مورسیا این کمک ها را دریافت می کنند، این ارقام در جامعه والنسیا و جزایر قناری بالغ به ۲۵ درصد می رسد.

در همین راستا، صندوق نجات کودکان از دولت اسپانیا خواستار گسترش کمک های مالی و تضمین دسترسی رایگان به یک وعده غذای سالم روزانه در مدارس شده است.

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار