241223
۱۴ آبان ۱۴۰۰

در حال بررسی بودن واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال

مدیر دفتر کنترل بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: بازگشایی مدارس فقط منوط به تزریق واکسن نیست و شرایط دیگری حائز اهمیت است.

به گزارش کودک پرس ،محمد مهدی گویا مدیر دفتر کنترل بیماری های  واگیر وزارت بهداشت در ارتباط تلفنی با یکی از بخش های شبکه خبر در خصوص واکسیناسیون کودکان کمتر از ۱۲ سال اظهار کرد: هوز برای تزریق واکسن  فرزندان زیر ۱۲ سال تصمیم گیری نشده است و تمام تصمیمات در یک کمیته علمی و با حضور کارشناسان صاحب نظر انجام می شود و ما فعلا در زمینه تلقیح واکسن در گروه سنی زیر ۱۲ سال عجله نداریم و در حال بررسی نتایج آن در کشور های مختلف هستیم و این کار در برخی از کشورها  انجام شده است. ما  بهترین تصمیم را برای حفظ سلامت فرزندان انجام می دهیم و در حال بررسی هستیم تا ببینیم چقدر واکسیناسیون این گروه سنی در روند بیماری اثر داشته است.

او ادامه داد: تصمیم گیری در خصوص بازگشایی مدارس تنها به امر واکسیناسیون مربوط نمی شود و کمیته های مخصوص به خود  را دارد و موضوعات مختلف در آن بررسی می شود و صرفا بحث واکسن در گروه سنی زیر ۱۲ سال در بازگشایی مدارس اثر بخش نیست.

گویا با اشاره به تزریق دز سوم گفت: دز سوم برای گروه‌های خاص که عمدتا در معرض بیشترین خطر ابتلا مانند: کادر بهداشتی و درمانی قرار دارند و در سوم به پزشکان و پرستاران که در خط مقدم مقابله و مواجهه با بیماری کرونا بوده در حال تزریق است. دز سوم یا یاد آور به بیماران خاص به دلیل شرایط جسمی متفاوت شان تزریق می‌شود.

او بیان کرد: برنامه تزریق دز یاد آور از ۱۴ مهر ماه آغاز شده است و تا به امروز ۱۰۹ هزار و ۷۰۰ نفر از این گروه‌ها دز سوم را دریافت کرده اند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار