241086
۰۶ آبان ۱۴۰۰

برگزاری بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به میزبانی فارس

مرحله منطقه‌ای بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با اجرای قصه‌گویان فارسی در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در شیراز برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ،روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس اعلام کرد، قصه‌گویان استان فارس به رقابت در مرحله منطقه‌ای بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی پرداختند.

این مرحله به صورت مجازی با اجرای قصه‌گویان فارس در دو بخش زنان و مردان و پسران و دختران برگزار شد که داوران به صورت پخش زنده، اجرای این قصه‌گویان را ارزیابی کردند.

بر اساس این گزارش رقیه مستقیم، ضحی محزون و مریم جمالی به‌ترتیب با قصه‌های، غول و نمکی، موش دم‌بریده و جناب آقای قورباغه، در بخش زنان و مردان قصه گفتند.

ستایش عرب‌زاده با قصه تولد مار بوآ، محدثه شاهدی با قصه شیر بی‌یال و دم و محدثه تشویقی با قصه آهوی گردن دراز در بخش دختران و پسران به روایت قصه پراختند.

امیر محمد زارع با قصه مزعفر و بغرا و زهرا صمیمی با قصه نقل ضحاک نیز ۱۰ آبان در بخش آیینی و سنتی قصه خواهند گفت.

با اعلام دبیرخانه این جشنواره محمدرضا یوسفی نویسنده و نظریه‌ پرداز ادبیات کودک و نوجوان، ملک چیذری پژوهش‌گر ادبیات کودک و مدرس قصه‌گویی و حامد زحمتکش طراح و کارگردان، از سوم تا ۶ آبان ۱۴۰۰، قصه‌گویی‌های بخش ملی مرحله منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی را داوری می کنند.

بخش آیینی سنتی این جشنواره ۱۰ آبان ۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار می شود و نفرات برگزیده این مرحله به بخش ملی راه پیدا می‌کنند.

مرحله پایانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دبیری محمد گودرزی‌ دهریزی همزمان با شب یلدا برگزار می‌شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار