241065
۰۵ آبان ۱۴۰۰

اصفهان | اختلاف خانوادگی دلیل بیشترین تماس با اورژانس اجتماعی

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: اختلافات خانوادگی و بعد از آن کودک آزاری بیشترین علت تماس با اورژانس اجتماعی را دراین منطقه به خود اختصاص داده است.

به گزارش کودک پرس ،عبدالرضا اسماعیلی با اشاره به اینکه یک هزار و ۳۶۰ مورد اختلاف خانوادگی در ۶ ماه نخست سال جاری به اورژانس اجتماعی اصفهان گزارش‌شده است، اظهار داشت: یک هزار و ۶۶ مورد از کل تماس‌ها بابت کودک‌آزاری و ۸۷۰ مورد همسر آزاری بوده است.
معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: آمار حوزه فعالیت‌های اورژانس اجتماعی در مداخلات تخصصی کودک‌آزاری، همسر آزاری، خشونت‌های خانگی در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت‌زمان مشابه در سال ۱۳۹۹ به دلیل وضعیت کرونایی ۳۰ درصد رشد داشته است.
وی درباره بیشترین تماس‌های مردمی گفت: بیشترین تماس‌ها با اورژانس در خصوص کودک‌آزاری، همسر آزاری، افکار خودکشی و اختلافات حاد خانوادگی گزارش‌شده است.
اسماعیلی ادامه داد: با شیوع کرونا تعداد تماس‌ها با اورژانس بیشتر شده است و به همین دلیل اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی به مردم در خصوص ارائه خدمات تخصصی جزو دستور کار اورژانس است.
وی تأکید کرد: خشونت‌های خانگی ازجمله کودک‌آزاری در سال‌های اخیر روند افزایشی داشته است و مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی، مداخلات مؤثر در خشونت‌های خانگی، کودک‌آزاری، همسر آزاری و خودکشی بیشترین درخواست‌های مردمی از اورژانس اجتماعی و کمک دهی مددکاران اجتماعی بوده است.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: ۱۹ واحد اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های اصفهان فعال است.

وی اضافه کرد: اورژانس اجتماعی در شهرهای اصفهان، بهارستان، کاشان، آران و بیدگل، شاهین‌شهر، مبارکه، شهرضا، خمینی‌شهر، زرین‌شهر، فولادشهر، نجف‌آباد، اردستان، نائین فریدون‌شهر، گلپایگان و فلاورجان فعال است.
اسماعیلی بیان داشت: اورژانس اجتماعی برای شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر راه‌اندازی شده است.

استان اصفهان دارای بیش از پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار