موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
240991
۰۳ آبان ۱۴۰۰

تبلت ایرانی با سیستم عامل اختصاصی برای کودکان ساخته شد

یک شرکت دانش بنیان فعال در زمینه ارتباطات، تبلت به همراه سیستم ­عامل اختصاصی برای کودکان طراحی و تولید و برای نخستین بار محصولات خود را با ارایه سرویس های خاص بر اساس نیاز مشتری بومی ­سازی کرد.

به گزارش کودک پرس ،محمد آزمون مدیرعامل این شرکت دانش بنیان درمورد این دستاورد گفت: یکی از دغدغه‌های والدین در استفاده فرزندشان از تلفن‌های همراه، سلامت و امنیت این بستر است، چالشی که فعالان فناور این شرکت دانش‌بنیان راهکاری برای آن ارایه داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این برند ایرانی، از طریق تولید و ارایه سخت‌افزار و نرم‌افزار تبلت و گوشی تلفن­ همراه کودک و نوجوان، فضای مجازی پاک و امنی را برای کودکان و نوجوان ایرانی فراهم کرده به طوری­ که والدین می‌توانند از طریق نرم‌افزار کنترل والدین توسط فعالان فناور این شرکت، فعالیت‌های فرزندانشان را در دنیای مجازی مدیریت و محدود کنند.

این فناور ادامه داد: فعالان این شرکت، رویکرد دانش ­بنیانی را در پیش گرفته و توانسته‌اند علاوه بر بومی ­سازی، تمام اطلاعاتی که یک کاربر نیاز دارد اعم از پشتیبان‌گیری، تعریف چند کاربر و بازیابی اطلاعات را ارائه کنند،  این کارکرد سبب شده تا این شرکت، به عنوان نخستین شرکتی که یک محصول ایران‌ساخت را با چنین قابلیت­ عرضه می‌کند، مطرح شود.

حفظ اطلاعات کاربر

آزمون یادآور شد: در محصولات و گوشی­ های غیر ایرانی، اطلاعات هویتی کاربران در اختیار خارجی ­ها است اما در این سیستم عامل بومی، اطلاعات نزد شرکت ایرانی محفوظ می­ ماند چون پایه سیستم عامل محصولات در اختیار شرکت است، چنین امکانی فرصت می­ دهد تا علاوه بر اطلاعات، ایرادات، به روزرسانی‌ها و دیگر قابلیت­ هایی که به ­صورت بومی طراحی شده را به­ صورت مستقل ارایه داده و مشکلاتش را نیز خودشان برطرف کنند.

وی افزود: قیمت تمام شده این محصول ایران‌ساخت، حدود ۵۰ درصد نمونه ­های خارجی است و در صورت بازارسازی، صرفه ­جویی ارزی به همراه دارد ضمن آن­که هزینه اضافه‌ای بابت برند تولیدکننده پرداخت نمی‌شود، همین موضوع سبب شده است قیمت تمام­ شده و نهایی از اختلاف فاحشی با نمونه ­های خارجی برخوردار باشد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار