موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
240988
۰۳ آبان ۱۴۰۰

هشدار سازمان ملل نسبت به مرگ میلیون‌ها افغانی بر اثر گرسنگی

یکی از مقامات ارشد سازمان ملل متحد درباره احتمال مرگ میلیونها افغان از جمله کودکان بر اثر گرسنگی در این کشور و ضرورت اقدامات فوری برای جلوگیری از این وضعیت هشدار داد.

به گزارش کودک پرس ،«دیوید بیسلی» مدیر اجرایی برنامه غذای جهانی (WFP) ملل متحد اعلام کرد ۲۲ ملیلون  و ۸۰۰ هزار نفر، یعنی بیش از نیمی از جمعیت ۳۹ میلیون نفری افغانستان با مسئله جدی ناامنی غذایی مواجه هستند که ادامه آن به گرسنگی و قحطی در این کشور منجر خولاهد شد. این رقم ۲ ماه پیش ۱۴ میلیون نفر بوده است.

وی در گفت وگو با این خبرگزاری گفت: «کودکان خواهند مرد، مردم با قحطی و گرسنگی رو به رو خواهند شد و شرایط وخیم تر خواهد شد. آنچه پیش بینی می کردیم درست از آب درآمد. کابل به سرعت سقوط کرد و اقتصاد این کشور زودتر از آنچه تصور می کردیم فروپاشید. بعید می دانم رهبران دنیا متوجه وضعیت موجود باشند.»

بیسلی افزود: منابع مالی باید برای کمک به تامین کمک های بشردوستانه در دسترس قرار بگیرند و آزاد شوند تا مردم این کشور زنده بمانند.

سازمان ملل متحد در حالی خواستار آزادسازی دارایی های مالی افغانستان به منظور تلاش های بشردوستانه شد که یکی این مقام ارشد آن هشدار داد میلیون ها نفر از مردم افغانستان از جمله کودکان در معرض خطر مرگ ناشی از گرسنگی می باشند و اگر اقدامات فوری در این راستا انجام نشود شاهد فاجعه انسانی خواهیم بود.

افغانستان از ماه اوت و با به قدرت رسیدن گروه طالبان در شرایط بحرانی به سر می برد. مسئله بحران غذا نیز با توجه به شرایط بد اقلیمی از قبل وخیم تر شده است.

براساس این گزارش، آژانس غذای سازمان ملل متحد به ۲۲۰ میلیون دلار در ماه نیاز دارد تا مواد غذایی نزدیک به ۲۳ میلیون نفر را که در آستانه زمستان بسیار آسیب پذیر می باشند را تامین کند.

بسیاری از مردم افغانستان دارایی های خود را برای خریدن غذا می فروشند. دولت موقت طالبان نیز قادر به پرداخت پول به شهروندان نیست و مردم شهرنشین این کشور برای نخستین بار مانند مردم مناطق روستایی با بحران ناامنی غذایی مواجه شدند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار