240927
۲۹ مهر ۱۴۰۰

ستاد مبارزه به کرونا هنوز تصمیم نگرفته است

در شرایطی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در مصاحبه های مکرر خود از بازگشایی مدارس در آبان ماه سخن می گوید که اساسا تصمیم گیری در این زمینه صرفا وابسته به نظر وزارتخانه متبوع او نیست و اعضای کمیته علمی و ستاد ملی مبارزه با کرونا باید درباره بازگشایی مدارس تصمیم نهایی را بگیرند و بهتر است علیرضا کاظمی صرفا در جایگاه مسئولیتی خود سخن بگوید.

به گزارش کودک پرس ،علیرضا کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش امروز در حاشیه سفر استانی خود به کهگیلویه و بویراحمد بار دیگر بر بازگشایی حضوری مدارس در آینده ای نزدیک تاکید و گفت که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تحقق واکسیناسیون، مدارس تا پایان آبان بازگشایی می شوند.

او در یاسوج عنوان کرد: روند بازگشایی مدارس با توجه به پوشش جمعیتی اجرای واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با ارزیابی، از اول آبان ماه آغاز وتا پایان آبان تمامی مدارس بازگشایی می شوند.

علیرضا کاظمی گفت: ۴۵ هزار مدرسه کشور با تراکم کم جمعیتی در مهرماه به صورت حضوری بودند و حدود ۵۰ درصد از تراکم بالایی برخوردارند که در آبان ماه و پس از ارزیابی و اخذ مجوز حضوری می شوند.

اما در حالی سرپرست وزارت آموزش و پرورش از حضوری شدن مدارس در آبان ماه سخن گفته است که مسئولان ستاد ملی مبارزه با کرونا تاکید کرده اند که بازگشایی حضوری مدارس منوط به تصمیم این ستاد است؛ بنابراین مدیران آموزش و پرورش نمی توانند به تنهایی در این باره تصمیم گیری کنند.

عصر روز سه شنبه، حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا با تاکید بر احتمال به تعویق افتادن بازگشایی مدارس گفت: با توجه به بحث های صورت گرفته از طرف متخصصان کمیته علمی ستاد کرونا، پیشنهاد ما تعویق بازگشایی مدارس از نیمه آبان ماه است.

او تاکید کرد: مقرر شد کمیته ویژه ای تشکیل شود و ظرف ۴۸ ساعت آینده پیشنهادات درباره بازگشایی مدارس به وزیر بهداشت اعلام و تصمیمات با تعامل آموزش و پرورش و مجلس گرفته شود.

جماعتی درباره نحوه بازگشایی مدارس توضیح داد: بازگشایی ها باید با تعداد کم روزها انجام شود. آن هم بدون اینکه اقدامات و اموزش‌های مجازی تعطیل شود. به عنوان مثال، بازگشایی از یک روز در هفته آغاز شود و بر اساس پروتکل‌هایی که آموزش و پرورش با کمک کمیته علمی انجام می‌دهد، به تدریج به سمت بازگشایی‌ها برویم. البته این موارد به بحث واکسیناسیون و رعایت موارد بهداشتی وابسته است.

در این شرایط به نظر می رسد که سرپرست وزارت آموزش و پرورش که در روزهای اخیر مدام درباره بازگشایی تدریجی مدارس کشور از ابتدا تا پایان آبان صحبت کرده است، تنها کسی نیست که در این باره تصمیم گیری می کند و اساسا بازگشایی مدارس بدون نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا و کمیته علمی این ستاد امکان پذیر نیست.

در این میان باید توجه داشت که بیشتر اعضای کمیته علمی ستاد کرونا از جمله دکتر محمدرضا هاشمیان،  فوق‌تخصص ICU درباره تعجیل در بازگشایی مدارس به شدت ابراز نگرانی کرده اند. او اخیرا تاکید کرده است که اگر کودکان به کرونای دلتا مبتلا شوند، 23 درصد آنها نیازمند ICU خواهند شد و احتمال مرگ 2 درصد از آنها وجود دارد.

بر این اساس، نگرانی ها از بازگشایی زودهنگام مدارس جدی است و برای مشخص شدن تصمیم نهایی همچنان باید منتظر اعلام نظر کمیته علمی و ستاد ملی مبارزه با کرونا باقی ماند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار