240837
۲۷ مهر ۱۴۰۰

رسیدن جایزه جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان ایران به فیلمساز اسپانیایی

دیپلم افتخار و پروانه زرین جایزه ویژه هیئت داوران سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ایران به خوان پاتو، کارگردان فیلم «لوسیا» از اسپانیا تعلق گرفت.

به گزارش کودک پرس ،بنابر گزارش ارسالی از رایزنی فرهنگی ایران در اسپانیا؛ جایزه خوان پاتو، کارگردان فیلم «لوسیا» را لوئیس سولانو، رئیس بخش فرهنگی سفارت اسپانیا در تهران در مراسم اختتامیه جشنواره دریافت کرد و پاتو در پیامی ویدئویی از دست اندرکاران و داوران جشنواره برای انتخاب فیلم او به عنوان یکی از برندگان این دوره تشکر و قدردانی کرد.

«لوسیا» محصول سال ۲۰۱۸ اسپانیا داستان دختربچه ۹ ساله‌ای به نام لوسیا را روایت ‌می‌کند که همراه پدرش برای گردش و پیاده روی از خانه خارج می‌شود اما پدرش را گم می‌کند و در طبیعت جنگل تنها می‌ماند.

در این تجربه گم شدن، دختر بچه داستان از طریق نشانه‌هایی که دریافت می‌کند، پیوندهای درون خود را با طبیعت بیرونی کشف می‌کند. تجربه‌ای که هر دو وجه هراسناک و امیدوارانه طبیعت را در خود دارد.

فیلم «لوسیا» بازگو کننده بازگشت غیر قابل اجتناب انسان به طبیعت است. وقتی همه چیز از دست می‌رود، جنگل بار دیگر خانه و ماوای انسان و سرچشمه حیات خواهد شد. تجربه گم شدن لوسیا در جنگل بخش‌هایی از خودآگاهی او را بیدار می‌کند تا بتواند با طبیعت ارتباط بگیرد و زنده بماند. تلاشی که مبدل به پیوند تازه‌ای با طبیعت می‌شود و این همان پیامی است که فیلم خوان پاتو به دنبال آن بوده است: ارتباط دوباره و توجه مضاعف به محیط زیست انسان.

«لوسیا» نخستین تجربه فیلم بلند خوان پاتو بوده است. این فیلم ۸۰ دقیقه بوده و در طبیعت منطقه کاتالونیا فیلمبرداری شده است.

گفتنی است؛ سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ایران، 16 تا 21 مهرماه در دو بخش مسابقه ایران و مسابقه بین‌الملل، با شعار «سینما؛ سرزمین خیال» به دبیری علیرضا تابش برگزار شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار