موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/پزشکی و سلامت
240834
۲۷ مهر ۱۴۰۰

سیستان و بلوچستان | مرگ کودکان در خاش ۳۵ درصد کاهش پیدا کرده است

رئیس مرکز بهداشت خاش ضمن اشاره به نقش مراقبت های پیش از بارداری، بارداری و پس از زایمان در سلامت مادران و کاهش موارد مرگ و میر کودکان گفت: ارتقاء شاخص های حوزه سلامت مانند مراقبت مادران باردار، کودکان، بیماران مبتلا به دیابت، فشارخون بالا طی ۶ ماهه اول امسال، منجر به کاهش ۳۵ درصدی مرگ کودکان نسبت به مدت مشابه سال قبل شد.

به گزارش کودک پرس ،مهندس علی نقی زاده ادامه داد: وضعیت سلامت مادران و کودکان شاخصی برای ارزیابی توسعه جامعه است، شناسایی به موقع و مراقبت ویژه مادران پرخطر و ارائه خدمات با کیفیت در دوران بارداری یکی از ابزارهای ارتقا سلامت مادران و کاهش میزان مرگ و میر مادران و نوزادان می باشد.

وی افزایش دو برابری مراقبت های پیش از بارداری در ۶ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته و بهبود ۱۰ درصدی سایر شاخص های مرتبط با مراقبت مادران باردار را  نتیجه تلاش همکاران و همراهی و مشارکت بیشتر مردم به ویژه مراجعه به موقع به مراکز بهداشتی درمانی و مجموعه های تحت پوشش دانست و گفت: استمرار این وضعیت مسلما منجر به کاهش بیشتر موارد مرگ و میر مادران و کودکان طی ماه‌های آینده خواهد شد.

وی افزود: ارتقا شاخص شناسایی و مراقبت بیماران مبتلا به فشار خون بالا و دیابت توسط پزشکان، ماماها، مراقبین سلامت و بهورزان نسبت به متوسط دانشگاهی نیز دستاورد دیگری است که نتیجه تلاش همکاران در مراکز،  پایگاهها و خانه های بهداشت در شرایط بحران کرونا بوده که قابل تحسین و تقدیر است.

به گفته مهندس نقی زاده: حفظ شاخص ها و دستاوردهای قبلی حوزه سلامت در کنار شناسایی، آموزش، مراقبت و پیگیری روند بهبود بیماران کرونایی با حضور کامل و مستمر پرسنل در راستای کنترل بیماری کرونا در طی ۲۰ ماه گذشته از زمان بحران کرونا از اهداف اصلی ما بوده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار