240814
۲۶ مهر ۱۴۰۰

قرار گرفتن زیست کودکان کار

سخنگوی شورای شهر تهران وضعیت کارتن خواب ها، کودکان کار و افراد بی خانمان در سطح شهر تهران را با توجه به نزدیک شدن به فصول سرد سال تشریح کرد. او به لزوم ارائه گزارش اقدامات مدیریت شهری برای اطمینان و آرامش مردم اشاره و به بکار گیری از ظرفیت های مردمی برای کاهش آسیب های اجتماعی مانند کارتن خوابی در شهر تاکید کرد.

به گزارش کودک پرس ،فصول سرد سال از راه رسیده است. کم کم بخاری ها و شوفاژها باید روشن شوند و کولر های آبی نیز تا تابستان سال بعد باید جمع شده و سرویس شوند. در این بین اما عده زیادی از مردم هستند در سرمای پاییز و زمستان ممکن است ابزاری جز کارتن و یک پتو یا کاپشن و کت نداشته باشند.

اگرچه گرمخانه ها در فصول سرد سال معمولاً مملو از جمعیت می شوند و حتی شهرداری تهران برای افراد به اصطلاح کارتن خواب و بی خانمان امکاناتی مانند اتوبوس های شرکت واحد را اجاره کرده است، اما معضل کارتن خوابی و بی خانمانی افراد در سطح شهر در همه کلانشهر های دنیا وجود دارد و جوامع و دولت ها همواره نیازمند جراحی این آسیب اجتماعی هستند.

اقدامات انجام شده جهت کاهش آسیب های اجتماعی به مردم اعلام شود

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران در رابطه با وضعیت کارتن خواب ها و کودکان کار با توجه به نزدیک شدن به نزدیک شدن فصول سرد سال به خبرنگار رکنا اظهار داشت: موضوع رسیدگی به کودکان کار، موضوعی است که همچنان در سطح شهر تهران حل نشده است.

وی ادامه داد: با نیت و برنامه ای که در شورای شهر تهران و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران جهت حل معضلات موجود در شهر از جمله کارتن خوابی و کار کودکان وجود دارد، برای فصول سرد سال باید اقداماتی انجام شود و هر اقدامی باید اعلام شده تا دغدغه مندان حوزه اجتماعی نیز از این فرصت استفاده کنند.

استفاده از ظرفیت های مردمی برای حل مشکلات کارتن خواب ها

نادعلی در پایان به ظرفیت های مردمی برای رسیدگی و ترمیم مشکلات اجتماعی موجود در شهر اشاره کرد و افزود: باید از ظرفیت های مردمی جهت بهبود وضعیت کودکان کار استفاده کرد، حال آن که بهترین زمان برای رسیدگی به آسیب اجتماعی کودکان کار، زمانی است که زیست این قشر نیز مورد تهدید قرار گرفته است.

سخنگوی شورای شهر تهران اضافه کرد: کارتن خواب ها و هر قشر دیگری که در حوزه آسیب های اجتماعی مانند معتادان متجاهر ممکن است به گرمخانه ها نروند، با توجه به این که انسان هستند و جان همه انسان ها برایمان مهم است، باید رسیدگی به آن ها خصوصاً در فصول سرد سال اعمال شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار