موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
240705
۲۴ مهر ۱۴۰۰

سازمان ملل درباره سوء تغذیه کودکان در اتیوپی هشدار داد

تعداد کودکانی که به دلیل ابتلا به سوء تغذیه شدید در اقلیم تیگرای در شمال اتیوپی به بیمارستان ها منتقل شده اند، در مقایسه با سال ۲۰۲۰ دو برابر شده است.

به گزارش کودک پرس ،دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در گزارش هفتگی خود درباره درگیری ها در شمال اتیوپی که از یازده ماه گذشته تاکنون ادامه دارد، عنوان کرد: بین فوریه و آگوست سال جاری میلادی، حدود ۱۸هزار و ششصد کودک زیر پنج سال به دلیل سوء تغذیه شدید به بیمارستان ها منتقل شدند در حالی که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته، ۸هزار و ۹۰۰ کودک بود.

این دفتر با اشاره به اینکه آمار کودکان مبتلا به سوء تغذیه شدید در ایالت تیگرای اتیوپی شاهد افزایش صد درصدی بوده است، افزود: سوء تغذیه زنان باردار و زنان شیرده در منطقه تیگرای هنوز هم بالاست و ۶۳ درصد از آنها را شامل می شود.

یونیسف با تاکید بر اینکه از اواسط جولای گذشته تاکنون تنها ۸۹۷ کامیون کمک های بشردوستانه به این منطقه وارد شده است، در ادامه آورد:  علاوه بر کمبود مواد غذایی، کمبود حاد دارو، واکسن کودکان و تجهیزات پزشکی نیز در ایالت تیگرای وجود دارد.

گفتنی است ابیی احمد، نخست وزیر اتیوپی، با متهم کردن حزب جبهه آزادیبخش خلق تیگرای به حمله به نیروهای دولتی، در روز ۴ نوامبر دستور عملیات نظامی علیه آن را صادر کرد. در واکنش به این دستور، جبهه آزایبخش نیروهای خود و مردم تیگرای را برای مقابله با این حمله بسیج کرد در حالیکه به نظر می رسد که دولت فدرال به هر بهایی مصمم به از میان بردن این حزب و پایان دادن به تسلط آن بر تیگرای است.

ابیی احمد که در سال ۲۰۱۹ جایزه صلح نوبل را به خاطر پایان دادن به جنگ طولانی اتیوپی و اریتره دریافت کرد، پیشنهادهای میانجیگری را نپذیرفته و جبهه آزادیبخش خلق تیگرای نیز دستور دولت مرکزی برای تسلیم را رد کرده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار