240638
۲۲ مهر ۱۴۰۰

معرفی برترین‌های سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان

برترین‌‌های سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در آیین اختتامیه این دوره از جشنواره معرفی شدند.

به گزارش کودک پرس ،آیین اختتامیه این دوره از جشنواره در سالن “عباس کیارستمی” سازمان سینمایی فارابی برگزار شد.

در این آیین از برترین های بخش‌های مختلف این دوره از جشنواره تجلیل به عمل آمد از این رو در بخش بین الملل که با حضور «رائد فریدزاده» مدیر بخش بین‌الملل برگزار شد 10 فیلم و انیمیشن از کشورهای مختلف و 3 فیلم از ایران در بخش پویانمایی و کوتاه داستانی حضور داشتند.

مهرداد اسکویی جوایز بخش بین الملل سی و چهارمین دوره جشنواره کودک را اهدا کرد. اسامی برترین‌های این بخش به شرح زیر است:

در بخش پویانمایی کوتاه، فیلم «مادربزرگ من ماتیلده» ساخته میگوئل آنایا بوریا از کشور مکزیک برنده دیپلم افتخار شد که «مهرداد اسکویی» داور بخش بین‌الملل این جایزه را برای اجرای خلاق و تکنیکی که پیام تاثیرگذار ارائه داد، به نماینده مکزیک اهدا کرد.

همچنین در بخش جایزه سیفژ، دیپلم افتخار و پروانه زرین به فیلم «یدو» ساخته «مهدی جعفری» اهدا شد. او این جایزه را از دست «پوران درخشنده» داور ایرانی این بخش دریافت کرد.

دیپلم افتخار و پروانه زرین بخش فیلم کوتاه داستانی، به فیلم «سکوت رودخانه» ساخته فرانچسکا کانه‌پا از کشور پرو به جهت شیوه هیپنوتیزم‌کننده داستان پردازی و شیوه منحصربه فرد تعلق گرفت و پیام این هنرمند به نمایش درآمد.

در این بخش دیپلم افتخار بهترین دستاورد فنی به «مرتضی نجفی» برای فیلمبرداری فیلم سینمایی «یدو» اهدا کرد.

همچنین «بهرام دهقانیار» در این بخش جایزه دیپلم افتحار دستاورد هنری برای موسیقی متن به «روهن روهن» برای فیلم «سوومی» ساخته امول وسانت‌گل از کشور هندوستان اهدا کرد.

در این بخش 2 دیپلم افتخار و پروانه زرین برای بهترین دستاورد هنری کارگردانی به «پدربزرگ من یک فضایی است» به کارگردانی دراژن ژارکوویچ (از کرواسی) و مارینا آندره‌ی اسکوپ (از بوسنی) اهدا شد. رائد فریدزاده این جایزه‌ها را به نماینده بوسنی اهدا کرد.

دیپلم افتخار بهترین بازیگر برای فیلم «محافظ برادر» ساخته «فرید کراهان» از کشور ترکیه اهدا شد که گلاره عباسی این جایزه را به نماینده این کشور اهدا کرد.

«یاسین حبیب‌پور» برای فیلم «پسران دریا» نیز دیپلم افتخار و پروانه زرین بهترین بازیگر کودک و نوجوان  از ایران جایزه این بخش را از دست گلاره عباسی دریافت کرد.

همچنین جایزه پروانه زرین  و دیپلم افتخار به بهترین فیلمنامه توسط «فرهاد توحیدی» به فیلم «پسران دریا» از ایران نوشته «افشین هاشمی» و «حسین قاسمی‌جامی» اهدا شد.

پروانه زرین و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی بخش بین الملل سی و چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان نیز توسط رسول صدرعاملی ‌به «مهدی جعفری» برای فیلم «یدو» از ایران اهدا شد.

فیلم «لوسیا» ساخته «خوان پاتو» از کشور اسپانیا نیز دیپلم افتخار و پروانه زرین جایزه ویژه هیأت داوران را دریافت کرد؛ «رائد فریدزاده» این جایزه را به نماینده اسپانیا تقدیم کرد.

همچنین پروانه زرین بهترین فیلم بخش بین‌الملل توسط «محمد خزاعی» رییس سازمان سینمایی به «محمدرضا مصباح» تهیه‌کننده فیلم «یدو» اهدا شد.

همچنین در این آئین جوایز ویژه دبیر سی و چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اهدا شد. برگزیدگان این بخش به شرح زیر است…

دیپلم افتخار بهترین فیلم کرونا روایت توسط علیرضا تابش به ایلیا رمضانی برای فیلم «فضای زندگی» اهدا شد.

دیپلم افتخار بداعت و نوآوری این بخش نیز به «حبیب احمدزاده» کارگردان فیلم «داستان‌های هزار و یک روز؛ افسانه بُناسان و غول چراغ جادو» تعلق گرفت.

همچنین «بهروز مفید» کارگردان فیلم «بام‌بالا» دیپلم افتخار بخش کسب و کار و ترغیب مخاطبان کودک و نوجوان را دریافت کرد.

دیپلم افتخار بهترین فیلم در ارائه تصویری متفاوت از نوجوانان خطه سیستان و بلوچستان به حسین ریگی کارگردان «لیپار» اهدا شد.

جوایز بخش ملی نیز در ادامه این مراسم اهدا شد، برگزیدگان این بخش به شرح زیر است:

در بخش وب‌سری، «فریاد بیات» برای فیلم «آشمچز- یک اشتباه دیجیتالی» دیپلم افتخار را به دست آورد و این جایزه را از دست «مهین جواهریان» گرفت.

دیپلم افتخار بهترین فیلم‌ پویانمایی کوتاه هم توسط مهین جواهریان به فهیمه قبادی کارگردان فیلم «آی‌دی» محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اهدا شد.

در ادامه «سهیل موفق» یکی دیگر از اعضای هیأت داوران روی صحنه آمد و پروانه زرین بهترین فیلم‌ داستانی کوتاه را به «متین رکن» کارگردان فیلم «منم سمیرا» اهدا کرد.

در ادامه «بهروز شعیبی» پروانه زرین بهترین فیلم بلند داستانی را اهدا کرد و «راز قلعه» به کارگردانی «کریم رناسیان» دیپلم افتخار و لوح زرین بهترین فیلم بلند داستانی را به خود اختصاص داد.

جایزه شهید بهنام محمدی نیز در این آئین توسط حبیب ایل بیگی به «نبی قلی‌زاده» کارگردان فیلم «پسرم رسول» اهدا شد.

در بخش بعدی مراسم، دهقان‌یار پروانه زرین بهترین دستاورد فنی را به «مسعود ‌سخاوت‌دوست» سازنده موسیقی متن فیلم «لیپار» اهدا کرد.

دیپلم افتخار و جایزه ویژه بخش زاوان قوکاسیان نیز در این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلمهای کودکان ونوجوانان توسط رضا درستکار منتقد و عضو هیأت داوران به فیلم «بام‌بالا» اهدا شد.

همچنین در این مراسم «آندیا یحیی‌پور» به عنوان بهترین بازیگر کودک به دلیل بازی در فیلم «میان صخره‌ها»  توسط گلاره عباسی اهدا شد.

دیپلم افتخاز و پروانه زرین بهترین فیلم‌نامه در بخش سینمای ایران توسط رضا درستکار و سهیل موفق به «امیر محمد عبدی» نویسنده فیلم «بام‌بالا» اهدا شد.

دیپلم افتخار و پروانه زرین بهترین کارگردانی فیلم سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان توسط بهرام دهقانیار به فیلم «لیپار» ساخته «حسین ریگی» اهدا شد.

همچنین دیپلم افتخار و پروانه زرین جایزه ویژه هیات داوران سی وچهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان نیز به فیلم «میان صخره‌ها» به «مختار عبدالهی» اهدا شد.

پروانه زرین و دیپلم افتخار بهترین فیلم سینمایی این دوره از جشنواره  توسط محمد خزائی به بهروز نشان کارگردان «پسران دریا»  هدیه شد.

در بخش جایزه داوران کودک و نوجوان نیز دیپلم افتخار به فیلم «آیدی» ساخته فهیمه قبادی اهدا شد و پروانه زرین این بخش نیز به تهیه کننده فیلم بام بالا، بهروز مفید اهدا شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار