موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
240631
۲۲ مهر ۱۴۰۰

زمان پیش دبستانی‌ سه ساله شد

معاون سرپرست وزارت آموزش وپرورش گفت: مدارس با تعداد کم دانش‌آموز و کلاس‌های کم جمعیت، بازگشایی می‌شوند و مهد‌های کودک نیز این شرایط را دارند لذا با ضوابط آموزش و پرورش این هماهنگی وجود دارد.

به گزارش کودک پرس ،آقای علیرضا حاجیان زاده در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه افزود: سال تحصیلی آینده پیش دبستانی‌ها ۳ ساله می‌شوند.

وی با بیان اینکه هفته ملی کودک به دلیل توجه به کودکان از سوی مردم و مسئولان طراحی شده است اظهار داشت: باور کودکان به عنوان باارزش‌ترین سرمایه ملی و آینده سازان ایران یکی از مسائل جدی است که باید به آن توجه کنیم.
وی افزود: کودکان به دلیل کم بودن سن نباید از رده ذهنی جامعه خارج شوند در سالیان گذشته توجه به کودکان زیر ۶ سال دچار فراز و فرود‌هایی بوده است و کودکان روش تربیتی تعریف شده‌ای نداشتند.
آقای حاجیان زاده اضافه کرد: در سال ۹۹ نقطه عطفی در تاریخ تعلیم و تربیت ایران ایجاد و مهد‌های کودک، پیش دبستانی‌ها و کودکان زیر ۶ سال مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفتند.
رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک افزود: در این راستا سازمان ملی تعلیم و تربیت شکل گرفت؛ این سازمان مرجع انحصاری برنامه‌های کودکان صفر تا ۶ سال است.
اهداف سازمان تعلیم و تربیت کودک
وی خبر داد اهداف این سازمان ساماندهی و مدیریت امور یکپارچه کودکی، ارتقای شایستگی‌ها و تربیت کودک از سوی خانواده‌ها و مربیان، آموزش‌های مناسب برای کودکان و آماده سازی آنان برای ورود رسمی به آموزش و پرورش، تقویت مهارت‌های مختلف است.
حاجیان زاده آغاز فعالیت این سازمان را آغاز توجه ویژه به تربیت کودکان زیر ۶ سال دانست و گفت: انتظار داریم همکاری و مشارکت سراسری برای تحقق اهداف صورت گیرد.
وی همچنین تاکید کرد تربیت کودکان یکی از پیچیده‌ترین کار است که این سازمان برای انجام این رسالت خطیر نیاز به همکاری و همراهی دارد.
لزوم شناخت کودکان
آقای حاجیان زاده لزوم شناخت کودکان و برنامه ریزی براساس نیاز را اساسی دانست و افزود: سازمان تعلیم و تربیت کودک برای توانمندسازی مربیان و خانواده‌ها برنامه‌هایی دارد که انجام خواهد داد.
وی اعلام کرد حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی شعار هفته کودک است؛ کودکان با بازی زندگی می‌کنند آنان مخلوقات پاک الهی و الگوی گذشت و فداکاری هستند که باید برای آنان فرصت‌های تربیتی فراهم کنیم.
تحصیل بیش از ۸ میلیون کودک در ۵۰ هزار مهدکودک
رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه ما بیش از ۸ میلیون کودک در ۵۰ هزار مهدکودک با ۲۰۰ هزار کادر اجرایی داریم ادامه داد: کارکرد‌های تربیتی سازمان در چند عرصه مختلف است که تجمیع آن برنامه تربیتی را به دنبال دارد؛ رشد‌های مختلف کودکان از ابعاد آموزش تربیتی ما برای کودکان است.
حاجیان زاده با اعلام اینکه ۲۰ هزار مهدکودک روستایی و مناطق محروم پیش بینی کردیم گفت: نیاز به آموزش خانواده‌ها برای توسعه فعالیت در مناطق روستایی و حاشیه شهر‌ها داریم.
وی گفت: درباره مهد‌های کودک مصوبه‌ای داریم که طبق دستورالعمل قبلی فعالیت می‌کنند و با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا و گروه دوم شغلی، مهد‌های کودک می‌توانند در شهرستان‌های نارنجی فعالیت کنند. در شهر‌های قرمز هم با ضوابط خاص می‌توانند بازگشایی شوند.
اعلام زمان ۳ ساله شدن پیش دبستانی‌ها
وی ادامه داد: مدارس با تعداد کم دانش‌آموز و کلاس‌های کم جمعیت، بازگشایی می‌شوند مهد‌های کودک نیز این شرایط را دارند لذا با ضوابط آموزش و پرورش این هماهنگی وجود دارد.
حاجیان زاده همچنین خبر داد سال تحصیلی آینده پیش دبستانی‌ها ۳ ساله می‌شوند.
وی درباره برنامه ریزی برای تربیت نیروی انسانی مهد‌های کودک روستایی نیز گفت: ۷ هزار مهدکودک در روستا‌ها داریم که توسعه آنان مدنظر است؛ حمایت‌های مالی و اعطای یارانه از سوی دولت، برنامه‌ای و تربیت نیروی مهد‌های کودک روستایی را در برنامه داریم لذا فرایند‌های تربیتی با ارائه محتوا‌ها مطابقت خواهد داشت.
وی اعلام کرد: برای توسعه مهد‌های کودک مساله مربی یکی از ارکان اصلی است و پیش بینی کردیم در دو عرصه بلندمدت و کوتاه مدت تربیت و توانمندسازی مربی داشته باشیم.
رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اضافه کرد: بنا نداریم تمام کودکان تحت پوشش مهد‌های کودک باشند تاکید داریم در ۳ ساله اول کودکان در کنار و تربیت خانواده باشند، اما در ۳ ساله دوم و پیش دبستانی تاکید بر توسعه داریم.
آقای حاجیان زاده گفت: مساله تربیت و توانمندسازی خانواده‌ها جز برنامه جدی ماست. تلاش داریم با روش‌های پیش بینی شده تربیت کودکان را به درستی داشته باشیم.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار