موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/فرهنگ و رسانه
240597
۲۱ مهر ۱۴۰۰

خراسان رضوی | جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان مشهد پایان یافت

جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان مشهد دیشب طی مراسمی با معرفی فیلم‌های برگزیده از دیدگاه داوران در پردیس سینمایی هویزه این شهر به کار خود پایان داد.

به گزارش کودک پرس ،رییس اداره سینمایی و سمعی – بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در حاشیه مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در مشهد همزمان با سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان از ۱۶ تا ۲۰ مهرماه در پردیس سینمایی هویزه با نمایش فیلم‌هایی از این جشنواره برگزار شد.
سید حجت طباطبایی افزود: فیلم‌های «پسران دریا، یدو، لیپار، داستان‌های هزار و یک روز، بام بالا، برزنگی، بلیت، شهر گربه ها، میان صخره ها» و پویانمایی‌ها و فیلم‌های کوتاه «آی دی، دوچرخه باز، باد‌های پاییزی، باد‌های بهاری، دو کبوتر ستارگان زیر باران، برای بار دوم، درختان خیابان، ولی عصر یا امپرسیون، عملیات طبقه دوم، منم سمیرا، وادیار» طی پنج روز در ۲ نوبت ۱۷ تا ۱۹ و ۱۹ تا ۲۱ در پردیس سینمایی هویزه به نمایش درآمد.
وی اضافه کرد: داوران این جشنواره ۲۵ نفر از کودکان و نوجوانانی بودند که به صورت داوطلب برای داوری فیلم‌های این جشنواره اعلام آمادگی کردند، آنان با حوصله فیلم‌ها را تماشا کرده و دقت و نشاط آنان نشان می‌داد که فیلم‌های جشنواره توانسته آنان را سرگرم کند و پیام‌های آموزشی لازم را داشته باشد.
رییس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در کنار برگزاری این جشنواره تلاش شد کارگاه‌های مختلف بازیگری، کارگردانی و فیلمنامه نویسی برای کودکان برگزار شود که تمرینات آنان برای این کارگاه‌ها در حوزه نقاشی، عکس و فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
طباطبایی افزود: فرم نظرسنجی برای کودکان و نوجوانان داور تهیه شد که آنان سه فیلم “بام بالا” به کارگردانی “سید جمال سید حاتمی”، “شهر گربه ها” به کارگردانی “سید جواد هاشمی” و “پسران دریا” به کارگردانی مشترک “افشین هاشمی” و “حسین قاسمی جامی” را به عنوان فیلم‌های برگزیده خود معرفی کردند.
سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان ۱۶ تا ۲۱ مهر (هشتم تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) در ۲ بخش ایران و بین‌الملل برگزار شد.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار