240540
۲۰ مهر ۱۴۰۰

بازگشایی مدارس زیر ۳۰۰ نفر از آبان ماه

به گزارش کودک پرس ،علیرضا کمرئی سخنگوی آموزش و پرورش درباره اینکه در حال حاضر چه تعداد دانش آموز از آموزش حضوری برخوردارند، گفت: با احتساب جمعیت ۱۵ میلیونی دانش آموزان در حال حاضر ۴.۵ میلیون نفر از آن‌ها یعنی نزدیک به یک‌سوم دانش آموزان کشور از آموزش حضوری بهره‌مند هستند. وی افزود: در زمینه بازگشایی مدارس در […]

به گزارش کودک پرس ،علیرضا کمرئی سخنگوی آموزش و پرورش درباره اینکه در حال حاضر چه تعداد دانش آموز از آموزش حضوری برخوردارند، گفت: با احتساب جمعیت ۱۵ میلیونی دانش آموزان در حال حاضر ۴.۵ میلیون نفر از آن‌ها یعنی نزدیک به یک‌سوم دانش آموزان کشور از آموزش حضوری بهره‌مند هستند.

وی افزود: در زمینه بازگشایی مدارس در دسته اول که در آغاز مهر باید بازگشایی می‌شدند، تعداد ۱۹ هزار مدرسه روستایی مجوز دریافت کردند. در دسته دوم اولویت مهارتی ۳ هزار و ۴۶۰ نفر مجوز اخذ کرده‌اند و در اولویت ابتدایی ۳ هزار و ۷۲۰ نفر اعلام کرده بودند که در اول ابتدایی مدارس را دایر خواهند کرد. همچنین دسته دوم از گروه مدارس روستایی، ۵ هزار و ۴۴۵ نفر هستند که شروع به کار کردند.

وی ادامه داد: بازگشایی همه مدارس روستایی و عشایری و مدارس کم‌جمعیت در الگوی بازگشایی قرار دارد. کلاس‌های نوآموزان پایه اول ابتدایی هفته‌ای یک‌بار برای آشنایی با فضای مدرسه و دانش آموزان هنرستانی حضوری است. به این دلیل که دروس مهارتی و کارگاهی دارند و تعداد آن‌ها نیز در کلاس‌ها کم است و از سویی کارگاه‌های آن‌ها عموما در فضاهای وسیع و باز قرار دارد.

کمرئی با اشاره به اینکه برای بازگشایی مدارس جمعیت مدرسه نیز ملاک است، گفت: الگوی بازگشایی ارتباط زیادی با جمعیت مدرسه نیز دارد. از این رو در آبان‌ماه ابتدا مدارس زیر ۳۰۰ نفر بازگشایی خواهد شد و سپس سایر مدارس کشور نیز با اولویت جمعیت در دستور کار قرار خواهند گرفت.

وی گفت: با توجه به اینکه تعداد مدارس کمتر از ۳۰۰ نفر زیاد است. از این رو بخش گسترده‌ای از مدارس شروع به فعالیت می‌کنند.

کمرئی گفت: با توجه به وسعت و سرعت واکسیناسیون در کشور و بهبود وضعیت جامعه فرآیند بازگشایی مدارس را بر اساس روندهای بهداشتی در کشور اعلام می‌کنیم. از این رو اگر شرایط تغییر کند و برای مثال متوجه شویم که به علت اجتماع دانش‌آموزان میزان شیوع بیماری افزایش پیدا کرده است، بر اساس اعلام ستاد کرونا و مصوبات جدید آن تصمیات دیگری اخذ خواهد شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار