موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
240423
۱۴ مهر ۱۴۰۰

نمایشگاه دیجیتالی نقاشی کودکان ونوجوانان ایران وچین برگزار شد

مراسم افتتاحیه ی نمایشگاه نقاشی کودکان و نوجوانان ایران و چین به مناسبت پنجاهمین سالگرد برقراری روابط ایران و چین در شامگاه سیزدهم مهرماه با حضور وفایی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پکن و برخی از هنرمندان و آموزگاران و دانش آموزان چینی در محل نمایشگاه 798 پکن برگزارشد.

به گزارش کودک پرس ،این نمایشگاه با عنوان نگاه به آینده با دوشیوه ی تابلویی و دیجیتالی در سالنی زیبا در مجاورت بسیاری از سالن های  نمایش و فروش آثار هنری در پکن به نمایش در آمده است.

عباسعلی وفایی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه در باره روابط ایران وچین به سخنرانی پرداخت و گفت: این نمایشگاه مردمی ؛ پلی برای شناخت و ارتباط مردم با مردم بویژه  کودکان و نوجوانان است.

وی بیان داشت که ایرانیان مثلی را بر زبان جاری می کنند وآن این است :دوست آن است که گیرد دست دوست در پریشان حالی و درماندگی ؛ مردم و دولت چین در زمان شیوع کرونا مهربانی و دوستی خود را بر مردم ایران نمایان ساختند.

درادامه وفایی به بازتاب هنر چینی در اشعار فارسی پرداخت و گفت: در مثنوی مولوی داستانی است که رقابت نقاشی چینیان ورومیان را به تصویر می کشد ودراین داستان فارغ از تحلیل نهایی ونتیجه ی پایانی آن ؛  نقاشی چینیان به عنوان هنر خلق تبیین می شود و کم نیست داستانها  و ترکیب های زبانی در فارسی که به هنر چینیان اشاره می رود.

وی درادامه سخنان خود افزود: تمدن ها بدون داشتن پایه های فکری و اندیشگانی وهنری شکل نمی گیرند تمدن ایران و تمدن چین با داشتن این ظرفیت ها توانسته اند در دنیا خود را برتر نمایان سارند وتاریخ این دو ملت از فرهنگ و هنر قوی دو ملت روایت دارد.

پس از سخنان وفایی سه تن از هنرمندان چینی که برخی از آنان عضو انجمن هنرمندان چین بودند به سخنرانی پرداختند ودر باره تاریخ ایران و چین و اهمیت نقاشی در اذهان کودکان ونوجوانان سخن گفتند .در ادامه ی برنامه ها چهار تن از دانش آموزان که از شهرهای ووهان وبرخی از شهرهای دیگر در این مراسم شرکت کرده بودند دکلمه های خود را خواندند ومورد تشویق حاضران قرار گرفتند.

در این برنامه برخی از والدین دانش آموزان به همراه فرزندان خود در افتتاحیه نمایشگاه شرکت کرده بودند .این دانش آموزان و معلمان در چهار نوبت به رسم یادبود به عباسعلیوفایی و همسر ایشان نقاشی های دانش آموزی و هنری چین را اهدا کردند .

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار