موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل/فرهنگ و رسانه
240422
۱۴ مهر ۱۴۰۰

آسیب رساندن اپلیکیشن‌های فیس بوک به کودکان

قطعی چند ساعته اپلیکیشن‌های شرکت فیس بوک با انتشار افشاگری یک کارمند سابق بخش فنی این شرکت همراه شد. بر اساس ادعاهای مطرح شده محصولات این شرکت برای سلامت کودکان و نوجوانان خطرناک است، چیزی که مدیر این شرکت آن را رد کرده اما این بار مجلس قانون گذاری آمریکا نیز وارد عمل شده است.

به گزارش کودک پرس ،فرانسیس هاوگن، کارمند سابق فیس بوک، از قانونگذاران آمریکایی خواست که قوانینی برای این غول رسانه‌های اجتماعی تنظیم کنند.

این افشاگر فیس‌بوک را متهم کرد که سود خود را نسبت به مردم در اولویت قرار داده زیرا محصولات این شرکت به سلامت روان برخی از کاربران نوجوان آسیب می‌رساند، به اختلافات دامن زده و دموکراسی را تضعیف می‌کند.

از هر ۵ نوجوان یک نفر به افسردگی دچار است | آثار کرونا بر سلامت روان نوجوانان
در حاشیه جلسه کمیته تجارت سنا، هاوگن خواستار شفافیت در مورد روش‌های این شرکت جهت ترغیب کاربران اپلیکیشن‌های فیس بوک به ادامه جستجو و ایجاد فرصت کافی برای تبلیغ کنندگان شد.

هاوگن که پیش از این مدیر محصول تیم اطلاعات مدنی فیس بوک بوده می‌گوید: «تا زمانی که فیس‌بوک در سایه فعالیت می‌کند و نتایج تحقیقات خود را از منظر عمومی پنهان می‌دارد پاسخگو نخواهد بود.»

او با ده ها هزار سند محرمانه این شرکت را که نزدیک به یک تریلیون دلار ارزش دارد ترک کرد. هاوگن با تاکید بر توانایی این شرکت در ایمن‌تر کردن اپلیکیشن‌های خود گفت لازم است کنگره وارد عمل شود.

افشاگری این کارمند سابق درست یک روز پس از آن رخ داد که فیس بوک و دو اپلیکیشن اصلی آن، اینستاگرام و واتس اپ، برای چند ساعت به صورت جهانی خاموش شدند.

مدتی است که فشار بیشتری بر این شرکت رسانه‌های اجتماعی وارد شده تا سیاست‌های خود را برای کاربران جوان تبیین کند.

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار