240416
۱۴ مهر ۱۴۰۰

علیرضا کاظمی: سامانه نظارت بر بازگشایی مدارس را طراحی کردیم

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هدف ما بازگشایی مدارس با رویکردی آرام، تدریجی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، گفت: آموزش و پرورش برای اینکه بتواند مدارس کشور را بازگشایی کند نیازمند یک الگوی مشارکتی متشکل از کلیه دستگاه‌ها و نهادهای کشوراست.

به گزارش کودک پرس ،هزار و یکمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن در سالن جلسات این وزارتخانه برگزار شد.

در این جلسه ابتدا اعضای شورای عالی آموزش و پرورش نظرات، دیدگاهها و پیشنهادهای خود را درباره مسائل مختلف آموزش و پرورش از جمله: تهیه مدل نیروی انسانی ویژه جذب در آموزش و پرورش، طراحی مدل نحوه اداره آموزش و پرورش بر اساس نیازهای روز جامعه، آسیب شناسی اجرای سند تحول بنیادین، رایگان شدن اینترنت شبکه شاد، تشکیل کلاس های حضوری برای پایه های اول تا سوم دبستان در مدارس و… بیان کردند.

در ادامه این جلسه علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: آموزش و پرورش در یک شرایط سخت و پیچیده کرونایی و با آرامش موفق به بازگشایی مدارس شد.

کاظمی با اشاره به اینکه در بازگشایی مدارس ما فقط اصول و استانداردهای لازم را به استانها اعلام کردیم، افزود: شوراهای مدارس و استانها همکاری و هماهنگی خوبی برای آغاز بکار مدارس کردند، آموزش و پرورش برای اینکه بتواند تمامی مدارس کشور را بازگشایی کند نیازمند همکاری و همراهی مردم، دستگاه ها و نهادهای مختلف کشور است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به هزارمین جلسه شورای عالی که با حضور رئیس جمهور برگزار شد گفت: از حضور رئیس جمهور محترم در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش تشکر می کنم، نگاه ایشان نسبت به آموزش و پرورش متفاوت از دیگران است. ایشان آموزش و پرورش را برنامه و اولویت اصلی دولت خود می داند.

کاظمی خاطر نشان کرد: در این جلسه رئیس جمهور به خوبی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش را مطرح کرد و این نشان می دهد که ایشان بر وضعیت آموزش و پرورش کشور کاملا واقف است.

وی اظهار داشت: آموزش و پرورش در طی سالیان متمادی نتوانسته است به راهبرد اصلی خود دست پیدا کند و این امر ناشی از تنها بودن این وزارتخانه در حل مسائل و مشکلات این دستگاه عظیم است.

کاظمی ابراز داشت: برای آغاز سال تحصیلی جدید تمهیدات و اقدامات خوبی اندیشیده شده بود از جمله؛ آغاز بکار مدرسه تلویزیونی ایران، استفاده از تمامی ظرفیت های شبکه شاد، حضور تدریجی و آرام دانش آموزان در مدارس، پیش بینی پروتکل های بهداشتی، واکسیناسیون فرهنگیان و تاکید بر تمرکززدایی و واگذاری اختیارات بیشتر به استانها و مدارس کشور از جمله این اقدامات است.

وی با اشاره به اینکه شبکه شاد بزرگ ترین شبکه آموزشی کشور است، ابراز داشت: شبکه شاد در آموزش و پرورش کشور یک استثناء و بی نظیر است که توانست در دوران کرونا و در کنار فرهنگیان عزیز و فداکار، باری از روی دوش آموزش و پرورش بر دارد، با تلاش و کوشش همکاران توانستیم کارکردهای جدیدی را به این شبکه اضافه کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: سامانه هدایت را طراحی کردیم اسامی تمامی دانش آموزانی که تبلت ندارند در این سامانه ثبت شده است به محض اینکه تبلت تحویل بگیرند اسم آنها از این سامانه حذف می شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: سامانه نظارت بر بازگشایی مدارس را راه اندازی کردیم و تاکنون بیش از 40 هزار مدرسه الگوی خود را برای آغاز سال تحصیلی جدید در این سامانه ثبت کرده اند، اطلاعات این سامانه در حال تکمیل است.

وی تصریح کرد: سیاست ما در بازگشایی مدارس رویکردی تدریجی، آرام و ایجاد تقاضای اجتماعی برای بازگشایی مدارس بود و تا حدودی این امر محقق شد.

کاظمی اظهار داشت: کمبود کتاب نداریم ولی مشکل توزیع داریم، این امر به خاطر مشکلی است که در سامانه سیدا ایجاد شده است، همکاران من تلاش می کنند این مشکل رفع شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نسل آینده کشور در مدارس اجتماعی می شوند، گفت: چاره ای نداریم جز با ایمن سازی مدارس، رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی و همراهی و مشارکت جامعه به سوی بازگشایی مدارس برویم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار