موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل/پزشکی و سلامت
240258
۲۸ شهریور ۱۴۰۰

آمار ابتلا به ویروس کرونا و مرگ در کودکان مالزی افزایش یافت

گزارش ها حاکی است در آستانه بازگشایی مدارس در مالزی آمار ابتلا به ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از آن در میان کودکان، افزایش قابل ملاحظه ای یافته است.

به گزارش کودک پرس ،نگرانی ها در مالزی با افزایش تعداد کودکانی که به ویروس کرونا مبتلا می شوند به ویژه در آستانه بازگشایی مدارس در این کشور از دو هفته دیگر، بالا گرفته است.

وزارت بهداشت مالزی اعلام کرد، موارد ابتلا به این ویروس در میان کودکان در پایان اوت به ۳۱۰ هزار و ۷۴ نفر رسیده که در مقایسه با سال گذشته بیش از ۲۵ برابر بوده است. آمار سال گذشته تنها ۱۲ هزار و ۶۲۰ نفر بود. در مجموع ۴۱ کودک در سال جاری تا کنون بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

به علاوه گزارش هایی از علائم غیرمعمول درکودکان دیده شده است. برای مثال مواردی نادر از عدم توانایی در راه رفتن پس از ابتلا به ویروس کرونا در ۲ کودک دیده شده است. هر دو این کودکان پیش از ابتلا به ویروس سالم بودند و بیماری زمینه ای نداشتند.

مالزی ۷۶.۸ درصد از بزرگسالان را به طور کامل واکسینه کرده است اما بیشتر کودکان تا کنون واکسنی دریافت نکردند و این در حالی است که از روز ۳ اکتبر قرار است مدارس در این کشور بازگشایی شوند.

واکسیناسیون رسمی نوجوانان ۱۶ و ۱۷ ساله همزمان با گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال در این کشور از تاریخ ۸ سپتامبر اما تنها در برخی مناطق مانند « ساراواک »  آغاز شده و « ساباه » نیز از دیروز واکسیناسیون نوجوانان را شروع کرده است.

برخی سیاستمداران مالزی دولت را به تسریع واکسیناسیون جوانان به ویژه در مناطقی مانند « ساراواک » که روزانه ۳ هزار مورد ابتلا به ویروس  از آن گزارش می شود، ترغیب می کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار