موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
240206
۲۷ شهریور ۱۴۰۰

فراخوان برگزاری جایزه البرز 1400

دبیر هیئت انتخاب جایزه البرز 1400 در بخش دانش‌آموزی، توضیحاتی را درباره جایزه البرز و بنیاد فرهنگی البرز به این خبرگزاری دادند و ابراز امیدواری کردند که این مطلب باعث آشنایی بیشتر مخاطبین با بنیاد و جایزه البرز باشد و در مراحل ثبت‌نام علاقه‌مندان آنها را کمک نماید.

به گزارش کودک پرس ، شایان فروزنده دل دبیر هیئت انتخاب جایزه  البرز 1400 گفت: بنیاد فرهنگی البرز از سال 1342 توسط زنده یاد حسینعلی البرز تاسیس و وقف شده است و سالانه جوایزی را در بخش‌های نوباوگان، دانش‌آموزان، دانشجویان، مخترعان و دانشمندان به واجدین شرایط بر اساس معیارهای تعیین شده اهدا می‌کند.

این جایزه قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور است و امسال در تقارن با 59 امین سال تاسیس بنیاد فرهنگی البرز، در بخش دانش‌آموزی به 59 نفر از نخبگان دانش‌آموزی هدایایی اهدا می نماید.

دانش‌آموزانی که پایه نهم را تمام کردند، یعنی سال 1399 در سال نهم تحصیل می‌کردند و دانش‌آموزانی که پایه دوازدهم را تمام کردند یعنی سال 1399 در سال دوازدهم در حال تحصیل بودند، در رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم‌تجربی، علوم‌انسانی و علوم و معارف اسلامی، فنی حرفه‌ای و کاردانش می‌توانند در این رقابت شرکت کنند.

فرایند ثبت‌نام و ورود به مرحله داوری به این صورت هست که تعداد 480 نفر را ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها زیر نظر معاونت متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش انتخاب و به بنیاد معرفی می‌نمایند؛ از طرف دیگر افرادی که خود را واجد شرایط دریافت این جایزه می‌دانند به‌صورت آزاد می توانند به سایت جایزه البرز مراجعه و بعد از ثبت‌نام در زمان اعلام شده به تکمیل و ارسال اطلاعات می‌پردازند.

بعد از اتمام زمان ثبت‌نام در پایان شهریور ماه، فرایند داوری و انتخاب نفرات برتر در مهرماه انجام می پذیرد.

شاخص‌های داوری شامل سه بخش کلی می‌شود: مباحث علمی و آموزشی، فعالیت‌های فوق‌برنامه علمی و پژوهشی، و فعالیت‌های فوق‌برنامه (فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی).

هرکدام از شاخصه‌های مزبور به چندین زیرشاخه تقسیم می‌شوند و در مورد هر فرد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که هرکدام ضرایب متفاوتی داشته و تأثیرهای مختلفی را در امتیاز کل فرد خواهند داشت. در نهایت افراد موردنظر توسط هیئت داوران انتخاب بشوند. دلیل این سخت‌گیری و افزایش تعداد شاخصه‌ها اینست که افراد از جنبه‌های مختلف مورد ارزیابی قرار بگیرند و نه صرفاً یک بعد، چون هدف مرحوم حسینعلی البرز صرفاً دانش‌آموزان درسخوان نبوده بلکه دانش‌آموزان ممتاز و نخبه‌ای بوده که در جهت پیشرفت کشور و اعتلای نام ایران قدم بر می‌دارند و درصدد بهبود آمال بشری هستند.

در مراحل داوری ابتدا مدارک فرستاده شده ارزیابی و راستی‌آزمایی می‌شوند، در مواردی که نیاز به استعلام باشد این کار با کمک وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود، در مواردی نیز با خود افراد جهت دریافت مدارک تکمیلی تماس گرفته می‌شود. پس از این مرحله اطلاعات وارد دیتابیس و سامانه بنیاد می‌شود و به هر مورد باتوجه ‌به دستورالعمل‌ها امتیاز تعلق می‌گیرد. پس از این مرحله از بین کلیه نفرات واجد شرایط که بالغ بر 1000 نفر خواهند بود نهایتاً 140 نفر وارد مرحله داوری نهایی کشوری می‌شوند و در انتخاب نهایی با حضور بیش از 30 نفر از چهره های ماندگار آموزش کشور، نفرات برتر مشخص و به وزارت آموزش‌وپرورش معرفی خواهند شد.

یکی از اهداف اصلی بنیاد فرهنگی البرز، فرهنگ‌سازی در این جهت است به‌گونه‌ای که دانش‌آموزان با برنامه بلندمدت برای دریافت جایزه البرز ضمن اعتلای نام ایران و کمک به بشریت امتیاز دریافت این جایزه را نیز داشته باشند.

در نظر است تا با توجه به شرایط روز کشور به لحاظ شیوع بیماری کرونا، نفرات برتر در آبان ماه سال جاری در تهران حضور پیدا می‌کنند تا در مراسمی ضمن قدرانی از آنها جوایز نقدی و لوح افتخار بنیاد فرهنگی البرز را دریافت نمایند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار