موقعیت فعلی شما : خانه/رشد
240192
۲۷ شهریور ۱۴۰۰

رشد اجتماعی از ۶ ماهگی تا یک سالگی

بستگی میان رفتار اجتماعی و ذهنی در رشد سخنگویی کودک کاملاً مشاهده می شود زیرا زبان همان طوری که وسیله ارتباط است متضمن بکار بردن علامت های هوشی نیز می باشد.

به گزارش کودک پرس ،اعمال ذهنی شخص، خود رنگ اجتماعی دارند چه شخص غالباً هنگام تفکر می خواهد افکارش را به شکلی و رنگی درآورد که بتواند آن ها را به دیگران منتقل کند.

در ۶ ماهگی

کودک شما به طور آشکار و به سرعت در حال پیشرفت است. او با حرکاتی همچون نوازش کردن، ضربه زدن، چنگ زدن، و سیلی زدن واکنش نشان می دهد. او ممکن است به عنوان سلام گفتن یا نشان دادن علاقه دست خود را به صورت شما بکشد. در این سن ممکن است از غریبه ها بترسد و احساس تعلق خود به شما را با چنگ زدن به شما و نگه داشتن شما، نشان دهد.

 

  •  اگر کودک شما حرکات بدنی زیادی از خود نشان می دهد،حرکات و اشارات جدیدتری به او یاد دهید. وقتی می روید تا او را بغل کنید،دست های خود را باز کنید. او از شما تقلید خواهد کرد.
  • حرکات پراحساس و اغراق آمیز نشان دهید و زیر و بم صدای خود را با حرکت خود تطبیق دهید. صبر کنید تا کار شما را تکرار کند.
  • به معرفی کردن غریبه ها ادامه دهید و به کودک خود برای عادت کردن به آن ها وقت کافی بدهید.
  • واکنش های متنوعی نسبت به اداها و اطوار او نشان دهید تا انواع مختلف پاسخ ها و واکنش ها را بیاموزد.

 

 

در ۷ ماهگی تا ۹ ماهگی

کودک شما به یک کودک دیگر نگاه می کند،دستش را به طرف او دراز می کند، و او را لمس می کند. او دوست دارد در بازی هایی مثل «دس دسی» و «لی لی حوضک» شرکت کند. کودک شما برای این که به او توجه کنید سرفه می کند، صداهای حلقی در می آورد، جیغ می کشد، گریه می کند، و حباب تولید می کند که همگی با حالات صورت و سایر اشارات محاوره ای همراه است.

 

  •  مقدار زیادی محبت جسمانی از خود نشان دهید. تجربیات لمسی را تشویق کنید و بازی های تماسی زیادی انجام دهید.
  •  اگر کودک شما زیاد از خودش صدا درمی آورد، صداهای او را تقلید کنید. سپس صدای جدیدی درآورید و صبر کنید تا پاسخ دهد. به این ترتیب به زودی یاد می گیرد که صدا به معنی ارتباط برقرار کردن است.
  •  استقلال او را از طریق تغذیه مستقل تقویت کنید، از آزمایشگری او استقبال کنید.
  •  کلمه ی «نه» را محکم ادا کنید تا او پاسخ منفی را درک کند.
  • سعی کنید از هر فرصتی برای اینکه کودک خود را لمس کنید و او نیز شما را لمس کند استفاده کنید.

 

در ۱۰ ماهگی تا یک سالگی

کودک شما نام خود را می داند و «نه» را می فهمد. او حس شوخ طبعی دارد و خیلی دوست دارد شما را بخنداند. او با فشردن سر و صورت خود به صورت شما محبت زیادش را نشان می دهد. او بعضی از تشریفات اجتماعی مثل «بای بای کردن» و بوسیدن را بلد است. اگر اسباب بازی او را بگیرید، خشمگین می شود.

 

  •  رضایت خود را از هر چیز با خندیدن نشان دهید، و در لابه لای بازی ها و داستان ها بخندید و با او شوخی کنید تا حس شوخ طبعی او را در برخوردهای اجتماعی پرورش دهید.
  •  او را با کودکان دیگر آشنا کنید و گاهی او را با پرستار بچه و سایر اشخاص تنها بگذارید.تا کم کم با افراد دیگر نیز آشنا شود و هنگام جدایی از شما احساس ناامنی کمتری کند.
  • تشریفات اجتماعی را نشان دهید. هنگام خروج از منزل حتما او را ببوسید و برایش دست تکان دهید. در ورود به منزل با او جداگانه سلام و احوالپرسی کنید.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار