240095
۲۴ شهریور ۱۴۰۰

ساماندهی کودکان کار و معتادان در دستور کار شهرداری است

کودکان زباله گرد در کلانشهر تهران افزایش چشم‌گیری داشته اند و وضعیت شهر تهران در شرایط بغرنج و بهم ریخته ای قرار دارد و تنها با نگاهی گذرا به کوچه و پس کوچه های این شهر می‌توان فهمید کودکان زباله گرد دیگر مسئله ای نیست که بتوان با سرپوش گذاشتن روی آن وجودشان را تکذیب کرد.

به گزارش کودک پرس ،محمدرضا جوادی یگانه معاون اسبق فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران چندی پیش در گفت‌وگویی اعلام کرد: برآوردی از تعداد کودکان زباله گرد نداریم اما بر اساس برآوردهای آماری ناشی از زباله‌های شهر تهران و توان توان یک کودک در حمل پسماندهای خشک حدود ۴۰۰۰ کودک زباله گرد داریم.

آمار کودکان زباله گرد بدون شک تاکنون افزایش نیز داشته است. این درحالی است که در هر دوره از حضور مسئولان مدیریت شهری، برنامه‌های متنوع و متعددی در راستای حمایت از کودکان زباله گرد ارائه می‌شد که در عمل ما هیچ وقت تاثیرات آنها را ندیده ایم بلکه در نهایت در دوره قبلی مدیریت شهری بجای جمع آوری این کودکان تصمیم بر آن شد تا پیمانکاران شهرداری لباسی بر تن این کودکان کنند تا از نظر ظاهری وارسته به نظر برسند.

نزدیک دو هفته است که علیرضا زاکانی شهردار جدید تهران با شعار تهران پایتخت جهان اسلام روی کار آمده است. حال این مسئله مطرح است که وجود کودکان زباله گرد به هیچ عنوان ما را به سمت الگویی برای جهان اسلام نمی‌برد.

علیرضا زاکانی درباره این مسئله که آیا برنامه‌ای برای کودکان زباله گرد دارید اظهار کرد: قرارگاه اجتماعی که به زودی تاسیس خواهد شد برنامه‌اش در کوتاه مدت توجه به کودکان کار، معتادان متجاهر و سایر عناصری است که چهره شهر را خراب کرده اند. البته این موضوعات فراتر از وظایف شهرداری است فلذا تاکید ما روی انجام یک کار جمعی با همراهی سایر دستگاه ها است.

زاکانی افزود: احتمام ما در شهرداری این است که شهر را برای شهروندان آن بخواهیم و تنها به دیوارها اکتفا نکنیم.

شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: این افراد و عناصر نیاز به کمک گرفتن دارند و جامعه ما نیز نیازمند این است که شهرداری مسئولیت خود را پذیرفته و در کنار سایر دستگاه ها مشکلات را حل کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار