موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
240090
۲۴ شهریور ۱۴۰۰

ثبت خشونت بی سابقه علیه کودکان و نوجوانان در آمریکا

آمار بی سابقه ای از خشونت مسلحانه علیه کودکان و نوجوانان در آمریکا ثبت شده است.

به گزارش کودک پرس ،به نقل از نشریه تایم، امسال در آمریکا یک هزار کودک و نوجوان در خشونت مسلحانه کشته شدند.
این نشریه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی به قلم ملیسا چان نوشت: به گفته فعالان و پزشکان اطفال اورژانس، در سراسر آمریکا، هر روز کودکان و نوجوانان بیشتری مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرند که نتیجه خشونت‌های مسلحانه‌ای است که با همه گیری کرونا تشدید شده است.
از سال ۲۰۲۰، بیمارستان‌های کودکان با افزایش بی سابقه‌ای از بیمارانی که هدف گلوله قرار گرفته اند مواجه شده اند.
تعداد مجروحین از تیراندازی در مراکز درمانی کودکان در سراسر ایالت هیوستون ۵۰ درصد و در هارتفورد، مرکز ایالت کنتیکت، ۳۰۰ درصد افزایش داشته است. امسال در فورت ورث، یکی از شهر‌های ایالت تگزاس، بیش از ۴۱ کودک که مورد اصابت گلوله قرار گرفتند این در حالی است که در سال ۲۰۲۰، این رقم ۴۶ کودک و در یک سال قبل از آن ۴۱ کودک بود.
در سال ۲۰۲۰، بیمارستان کودکان در ممفیس در ایالت تنسی، تعداد ۱۳۴ قربانی شلیک گلوله را پذیرش کرد این در حالی است که این رقم در سال ۲۰۱۹، ۸۹ کودک بود. تا پایان اوت ۲۰۲۱، ۱۰۲ مجروح پذیرش شده بود که از کل تعداد این نوع قربانیان در سال ۲۰۲۰ بیشتر بود.
بر اساس آمار آرشیو خشونت مسلحانه که یک موسسه غیرانتفاعی است، در سال ۲۰۲۰، قتل با سلاح و تیراندازی‌ها جان بیش از ۱۹ هزار نفر را گرفت که بالاترین رقم کشتار در بیش از ۲۰ سال گذشته بوده است. میزان قتل نسبت به سال قبل از آن ۳۰ درصد افزایش داشته است.
بر اساس همین گزارش، امسال ۱۳ هزار نفر با شلیک گلوله کشته شده اند که بیش از هزار نفر از آن‌ها کودک و نوجوان بوده اند.
برخی از کارشناسان افزایش خشونت‌های مسلحانه را به تعطیلی مدارس و بیکاری ناشی از همه گیری کرونا مرتبط دانسته اند. به گفته دکتر ریگان ویلیامز، پزشک کودکان، فشار‌های روحی و روانی افزایش یافته است و میلیون‌ها کودک در خانه به سر می‌برند و دسترسی آن‌ها به سلاح گرم آسان‌تر شده است.
به گفته دکتر راب راسل، موارد تیراندازی به کودکان در آلاباما ۶۵ درصد افزایش یافته است در حالی که تصادفات خودرو ۱۳ درصد کاهش داشته است. سال گذشته به همان اندازه که کودکان از آپاندیس به بیمارستان مراجعه کردند برای زخمی شدن با گلوله نیز به بیمارستان مراجعه کردند. دکتر لیندسی کلوکیز گفت، این نشان می‌دهد که تیراندازی به کودکان مانند سایر بیماری‌های رایج در میان آن‌ها معمول شده است.
به گفته مددکاران اجتماعی و مشاوران، بیشتر کودکان در بیرون از خانه هدف شلیک گلوله‌های سرگردان قرار می‌گیرند. آن‌ها عمدتا در زمان نادرستی در مکان نادرست قرار می‌گیرند.
قبل از سال ۲۰۲۰، حدود ۳۰ درصد از مجروحان به صورت اتفاقی در خانه با اصابت گلوله مجروح می‌شدند و عمدتا با سلاح‌هایی که به خوبی مخفی نشده بودند. اما امروز این رقم به کمتر از ۸ درصد رسیده است و اکثر این نوع بیماران در اقدامات خشونت بار مسلحانه در خارج از خانه مجروح شده اند.
ماری ترایس، فعال ضد خشونت در ممفیس گفت، یکی از مهمترین علل زخمی یا کشته شدن کودکان بر اثر شلیک گلوله این است که جوانان بی هدف و بی پروا به سوی جمعیت، خانه‌های و خودرو‌ها شلیک می‌کنند.
فعالان می‌گویند همین اتفاق در بالتیمور در ایالت مریلند نیز می‌افتد. تقریبا نیمی از همه قتل‌ها در این شهر در سال ۲۰۲۰ در روز روشن اتفاق افتاده است. این حاکی از افزایش گستاخی مجرمان است.
از آنجایی که شماری از کودکان قربانی گلوله‌های سرگردان در خانه‌های خود بودند، یکی در وام حمام، دیگری هنگام کوتاه کردن موهایش و یکی در حیاط خانه، وال جنکینز، موسسه مدرسه‌ای در بالتیمور گفت، مسئله این است که مردم دیگر از نشستن روی پله‌های خانه خود و رفتن به فروشگاه نیز می‌ترسند، آن‌ها حتی می‌ترسند به کودکان خود اجازه بدهند که به پارک بروند.
برای کودکانی که از زخم‌های گلوله جان سالم به در برده اند، این زخم‌ها چیزی بیش از یک زخمی جسمی است. آسیب‌های دوران کودکی می‌تواند تاثیرات مادام العمری بر سلامت روان آن‌ها داشته باشد. آن‌ها اغلب با استرس‌های پس از سانحه، اضطراب یا اختلالات خلق و خو دست و پنجه نرم می‌کنند که می‌تواند بر عملکرد آن‌ها در مدرسه یا برقراری روابط در دهه‌های بعدی زندگیشان تاثیر بگذارد.
پاول دیوید اسمیت، کارشناس جوامع ایمن، گفت نگرانی دیگر ایجاد چرخه خشونت است. زیرا برخی از قربانیان جوان این خشونت‌های مسلحانه به دنبال تلافی هستند به خصوص در مناطقی که میزان خشونت‌های مسلحانه زیاد است. وی گفت: “قربانیان امروز که جان سالم به در برده اند می‌توانند فردا به عاملان تیراندازی تبدیل شوند. “

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار