موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
240046
۲۳ شهریور ۱۴۰۰

دریافت کارنامه فرزند برای مادران ممنوع نیست

مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش درباره ماجرای ممنوعیت دریافت کارنامه و وجاهت قانونی این ماجرا توضیح داد.

ه گزارش کودک پرس ،محمد حسین کفراشی در واکنش به ماجرای ممنوعیت دریافت کارنامه توسط مادران گفت: به هیچ وجه چنین قانون و بخشنامه‌ای مبنی بر ممنوعیت دریافت کارنامه توسط مادران وجود ندارد و پدر یا مادر هر دو به عنوان ولی دانش آموز می‌توانند در امور آموزشی و پرورشی فرزند خود مشارکت داشته باشد.

تنها در صورتی ممنوعیت مشارکت در امور پرورشی و تربیتی دانش آموز اعمال می‌شود که پدر یا مادر با هم اختلاف داشته یا جدا شده باشند و حضانت فرزند به یکی از اولیای دانش آموز یا مادر یا پدر برسد که در این صورت هم صرفا ممنوعیت برای مادر وجود ندارد.

با اشاره به اینکه در دوره ابتدایی و متوسطه اول حدود ۷۰ درصد امور مربوط به دانش آموز از سوی مادران انجام می‌شود، افزود: علوه بر آن مادران در انجمن های اولیا و مربیان و کارهای تربیتی نقش فعال و سازنده ای دارند و همواره آموزش و پرورش قدردان آنهاست همچنین بخش عمده رسیدگی به امور درسی دانش آموزان هم با توجه به مشغله بیشتر پدران معمولا به کمک مادران انجام می‌شود.

اگر احیانا غیر از این شرایط، به طور موردی ممنوعیتی برای مادران وجود داشته باشد، این موضوع را پیگیری می‌کنیم اما تاکنون گزارشی به ما نرسیده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار