240040
۲۳ شهریور ۱۴۰۰

معاون وزیر آموزش و پرورش: بازگشایی حضوری مدارس کم جمعیت در دستور کار است

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دستور رئیس جمهور برای حضوری شدن تدریجی مدرسه‌ها، گفت: تلاش می‌شود از اول مهر مدرسه‌های کم جمعیت حضوری فعالیت کنند.

به گزارش کودک پرس ،قاسم احمدی‌لاشکی معاون حقوقى و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در نشست با مسئولان آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه تاکنون به ۹۸.۵ درصد فرهنگیان واکسن کرونا تزریق شده است، عنوان کرد: ۵۵ درصد فرهنگیان ۲ نوبت و ۹۸.۵ درصد هم یک نوبت واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و تا اول مهر آمار کلی واکسیناسیون فرهنگیان به ۹۹ درصد افزایش می‌یابد.

او ادامه داد: بیش از ۴۰ درصد مدرسه‌های کشور می‌توانند در آغاز تحصیلی جدید به‌صورت حضوری فعالیت کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به دستور رئیس جمهور برای حضوری شدن تدریجی مدرسه‌ها با شیب ملایم، افزود: بر این اساس تلاش می‌شود از اول مهر مدرسه‌های کوچک با جمعیت دانش‌آموزی کم به‌صورت حضوری فعالیت خود را آغاز کنند.

احمدی‌لاشکی از فعالیت مدرسه‌های دارای دانش‌آموز بیشتر به‌صورت تلفیقی و ترکیبی خبر داد و بیان کرد: در این روش با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تعیین شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، برای هر دانش‌آموز ۲.۲۵ مترمربع فضا و یک ونیم متر فاصله از هر سمت  لحاظ می‌شود.

او با اشاره به اینکه ۲۸ درصد مدرسه‌های استان بوشهر زیر ۵۰ نفر جمعیت دارند، گفت: با توجه به حضور ۱۵ دانش‌آموز در هر کلاس درس ظرفیت لازم برای حضوری شدن آموزش در سال تحصیلی جدید وجود دارد.

معاون حقوقى و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به توزیع کتاب‌های درسی دانش‌آموزان، افزود: تلاش می‌شود تا ۲۵ شهریور آماده‌سازی واحدهای آموزشی، توزیع کتاب درسی، ثبت‌نام دانش‌آموزان و ساماندهی نیروی انسانی نهایی شود.

احمدی‌لاشکی از خانواده دانش‌آموزان خواست با اطمینان و اعتماد کامل فرزندان خود را به مدرسه بسپارند و تاکید کرد این وزارتخانه نیز تلاش دارد با سلامت کامل سال تحصیلی را آغاز کند.

او از ابلاغ آیین‌نامه اجرایی فرم مدرسه‌ها خبر داد و افزود: این آیین‌نامه در اختیار شورای مدارس قرار داده شده که نسبت به پوشش و تعیین فرم دانش‌آموزان و رنگ آن تصمیم‌گیری کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کمبود نیروی آموزشی بیان کرد: با تدابیر اندیشیده شده در سال تحصیلی جدید هیچ کلاس درسی بدون معلم نمی‌ماند.

او همچنین به تدوین لایحه رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و افزود: در ابتدای طرح رتبه‌بندی معلمان اعتبار مورد نیاز طرح ۶۱ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود بدون در نظر گرفتن ماده ۲۷ برنامه ششم توسعه مصوبه یکسان‌سازی برای شاغلان و بازنشسته‌ها، با این وجود اگر امسال با ۳۰ هزار میلیارد تومان این طرح آغاز شود مسیر درستی را پیش رفته‌ایم.

معاون و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد املاک آموزش و پرورش سند ندارند، گفت: با تلاش انجام شده تنها ۴۹.۷۱ درصد املاک آموزش و پرورش دارای سند هستند و با هماهنگی انجام شده با دستگاه‌های مسئول از جمله سازمان ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن تلاش می‌شود این میزان تغییر کند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار