موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
239983
۲۱ شهریور ۱۴۰۰

تایید واکسن فایزر را برای کودکان ۱۲ ساله و بالاتر توسط آفریقای جنوبی

سازمان ناظر بهداشتی آفریقای جنوبی واکسن کرونای شرکت فایزر را برای استفاده در کودکان ۱۲ ساله و بالاتر تایید کرده و به این ترتیب راه را برای ارائه این واکسن به نوجوان گشوده است.

به گزارش کودک پرس ،آفریقای جنوبی» (SAPHRA) اعلام کرد این تصمیم پس از بازبینی اطلاعات روزآمدشده از لحاظ بی‌خطر بودن و اثربخشی واکسن فایزر که در ماه مارس امسال تسلیم این سازمان شده بود، گرفته شده است.

کارزار واکسیناسیون آفریقای جنوبی پس از شروعی آهسته در ماه‌های اخیر با رفع مشکل عرضه واکسن سرعت گرفته است و اکنون بیش از ۱۲ درصد جمعیت بیش از ۶۰ میلیونی این کشور واکسینه شده‌اند. در حال حاضر، آفریقای جنوبی از سایر کشورها در این قاره از لحاظ واکسیناسیون بسیار جلوتر است.

اما مقامات بهداشتی می‌گویند تردید مردم درباره واکسن زدن مشکل اصلی در جلوگیری از سرعت یافتن برنامه واکسیناسیون است و دولت برای ترغیب مردم به واکسن زدن به تلاش‌هایی دست زده است.

آفریقای جنوبی جمعیت جوان بزرگی دارد و حدود ۲۸ درصد جمعیتش زیر ۱۵ سال هستند.

کشورها در سراسر جهان اکنون واکسن زدن به کودکان را آغاز کرده‌اند یا انجام این کار را در دست بررسی دارند و سازندگان دیگر واکسن کرونا در جهان مانند شرکت مدرنا به دنبال کسب مجوز برای استفاده از واکسن‌هایشان در نوجوانان هستند.

شرکت فایزر که مجوز تجویز واکسنش را به نوجوانان به دست آورده است، در حال برنامه‌ریزی برای آزمایش این واکسن روی کودکان حتی کم‌سن‌تر است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار