موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
239982
۲۱ شهریور ۱۴۰۰

انتشار قصه‌های فلسفی هارولد ویژه کودکان

مجموعه شش جلدی «قصه‌های هارولد» به همت انتشارات قدیانی برای علاقه‌مندان به فلسفه برای کودکان منتشر شد.

به گزارش کودک پرس ،مجموعه ۶ جلدی «قصه‌های هارولد» اثر کراکت جانسون با ترجمه فاطمه حجوانی در نوبت چاپ دوم در اختیار علاقه‌مندان به فلسفه برای کودکان قرار گرفت.

تشویق کودکان به اندیشیدن و تفکر درباره خود و محیط اطرافشان، رمان حال و زندگی آینده از دغدغه‌های ذهنی هر پدر و مادری است. تا قدرت تجریه و تحلیل‌شان افزایش یابد و در آینده کمتر دچار سردرگمی و مشکلات شوند. یکی از راه‌های تشویق کودکان به تفکر، قرار گرفتن مباحث فلسفی در نظام آموزشی و پرورشی و دسترسی به کتاب‌هایی است که آنها را به اندیشیدن تشویق می‌کند. این کار از طریق فلسفه برای کودکان امکان‌پذیر شده است.

فلسفه برای کودکان برنامه‌ای برای افزایش مهارت تفکر نقاد و خلاق در درک مسائل فلسفی نزد کودکان است. انتشارات قدیانی نیز با همین رویکرد مجموعه ۶ جلدی هارولد را منتشر کرده است. این مجموعه به بچه‌ها می‌آموزد که خودشان دنیایشان را بسازند. این سازندگی با تخیل آغاز می‌شود با بازی استمرار می‌یابد و با تجربه‌اندوزی به بلوغ می‌رسد. قصه‌های این مجموعه، نمایش کار‌هایی بزرگ از پسری کوچک‌اند.

شخصیت اصلی پسر کوچکی است به نام هارولد که خودش دنیای داستانش را خلق می‌کند. او داستان را با تصویر می‌کشد و می‌سازد. این سازندگی با تخیل آغاز می‌شود و با بازی استمرار پیدا می‌کند. داستان مانند یک نمایش است که پسری کوچک آن را با کمک تصاویری ساده و کودکانه می‌نویسد. روشی که نویسنده برای نوشتن داستانش انتخاب کرده خلاقانه و ابتکاری است و در خلاق کردن کودکان مؤثر است و به بچه‌ها می‌آموزد که با کشیدن تصویر به راحتی می‌توانند داستان بنویسند.

عناوین این مجموعه شامل هارولد و مداد شمعی بنفش، هارولد افسانه می‌گوید، هارولد به آسمان سفر می‌کند، هارولد در قطب شمال، هارولد در سیرک و هارولد و تابلویی برای اتاقش است.

این کتاب در نوبت دوم چاپ با قیمت ۴۵ هزار تومان روی پیشخوان کتابفروشی‌ها قرار گرفته است. این مجموعه پیشتر به صورت تک جلدی نیز منتشر شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار