239977
۲۱ شهریور ۱۴۰۰

ثبت‌نام داوران نوجوان جشنواره فیلم کودک از فردا آغاز می شود

مدیر اجرایی جشنوارۀ بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، از برگزاری این جشنواره در نیمۀ دوم مهرماه سال جاری، به‌صورت آنلاین_حضوری خبر داد و اعلام کرد که ثبت‌نام داوران نوجوان، از فردا آغاز خواهد شد.

به گزارش کودک پرس ،ایمان حجتی، در مراسم گرامیداشت روز ملی سینما که در سالن سوره حوزه هنری اصفهان برگزار شد گفت: به‌واسطه شیوع ویروس کرونا، هنرهای مختلف و به‌ویژه سینما، روزهای سختی را می‌گذرانند اما هنرمندان ثابت کرده‌اند که در شرایط گوناگون می‌توانند صنایع خلاق را پیش ببرند و سینما را زنده نگه‌دارند.

وی ادامه داد: جشنوارۀ بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان، نخستین جشنواره‌ای بود که سال گذشته به خاطر تعهدی که به کودکان و نوجوانان داشتیم به‌صورت آنلاین برگزار شد.

حجتی تصریح کرد: سی و چهارمین دوره‌ی این جشنواره‌ی بین‌المللی نیز نیمه دوم مهرماه سال جاری به‌صورت ترکیبی آنلاین_حضوری برگزار خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان شعار سی و چهارمین دوره از جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان را «سینما، سرزمین خیال» اعلام کرد و گفت: سینما همواره یکی از منابع تشخیص فرصت‌ها و موقعیت‌ها بوده و ما در این روزهای کرونایی، بیش از هر زمان دیگری به پرواز خیال نیازمندیم.

وی یادآور شد: یکی از نقاط قوت دوره‌ی سی و سوم جشنواره، داوری آنلاین فیلم‌ها توسط کودکان و نوجوانان بود که امسال نیز تداوم خواهد داشت و مراحل ثبت‌نام آن نیز از فردا آغاز می‌شود.

مدیر اجرایی جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، از المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان نیز به‌عنوان یکی از رویدادهای مهم در پرورش نسلی از فیلم‌سازان یاد کرد و گفت: امسال هم در المپیاد و هم در جشنواره فیلم کودک و نوجوان، شاهد مشارکت خوبی بودیم.

به گزارش ایسنا، پس از ایراد این سخنان، ویدئویی کوتاه به یاد مرحوم فرشته طائرپور فیلم‌نامه‌نویس و تهیه کننده سینما پخش و در ادامه، از وحید پاکزاد، یاسر احمدی، جمال احمدی، هادی کیانی، آرش لطیفی و احمدرضا نصری که سال گذشته با آثار هنری خود به نمایندگی از اصفهان در جشنواره‌ی سی و سوم حضور داشتند تقدیر شد.

گشایش نمایشگاهی از پوسترهای ادوار مختلف جشنواره‌ی فیلم کودک و نوجوان در گالری نقش‌خانه سوره و اکران نسخه مرمت‌شدۀ فیلم «مربای شیرین» پایان‌بخش این مراسم بود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار