موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
239958
۱۸ شهریور ۱۴۰۰

تاکید یونیسف بر بازگشایی حضوری مدارس

مسئول یونیسف تصریح کرد که در حال حاضر، از هر سه کودک در جهان یک نفر به آموزش از راه دور دسترسی ندارد.

به گزارش کودک پرس ،مدیر جهانی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در نشست کمیته فرعی پارلمان اروپا خاطرنشان کرد: ما باید اولویت را به بازگشایی مدارس بدهیم و اطمینان حاصل کنیم که این اقدام در بطن برنامه های بهبودی کشورها قرار گیرد.

مدیر جهانی آموزش یونیسف در سخنرانی خود یادآور شد: حتی قبل از همه گیری، جهان دچار «بحران یادگیری» بود و ۵۳ درصد کودکان ده ساله در کشورهای در حال توسعه قادر به خواندن متنی ساده هم نبودند، اما باید توجه داشت که بحران بهداشتی این مشکلات را تشدید کرده است.

جنکینز سپس هشدار داد که ۹۰ درصد کودکان دچار وقفه و اختلال در تحصیلات خود شده اند. هنوز کودکانی وجود دارند که در طول ۱۸ ماه پس از همه گیری حتی نتوانسته اند در یک کلاس درس حضور یابند.

وی ضمن هشدار دادن درباره اینکه تا ۲۳ میلیون کودک به دلیل آثار اجتماعی پاندمی به مدارس بازنخواهند گشت، تاکید کرد: این موضوع نه تنها بر کل زندگی کودک تاثیر خواهد گذشت، بلکه جوامعی را که این کودکان در آن زندگی می کنند نیز متاثر می کند. بانک جهانی تاثیر اقتصادی این کمبود آموزش را ۳ تریلیون دلار برآورد کرد.

به همین منظور، جنکینز توصیه هایی از سوی یونیسف برای بازگشایی سریع مدارس ارائه داد که ازجمله آنها اولویت بخشی به بازگشت کودکان به کلاسهای درس، افزایش بودجه آموزش و پرورش، طرح های مبتکرانه برای حمایت بیشتر از کودکان هنگام بازگشت به مدارس و ایجاد تحول در کلاس های درس با بهره گیری از رویکردهای نوآورانه است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار