موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
239934
۱۸ شهریور ۱۴۰۰

ضرورت تبیین فرهنگ دفاع مقدس برای نسل نوجوان و کودکان

کریمی اظهار کرد: انتقال و تبیین فرهنگ دفاع مقدس برای نسل نوجوان و کودکان از حساسیت ویژه ای برخوردار است و لذا باید از کلیه ظرفیت ها و توانمندی ها با درنظرگرفتن ظرافت ها در این خصوص استفاده شود.

به گزارش کودک پرس ،سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در آیین بازدید جمعی از نوجوانان ورزشکار و بسیجی از مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان گفت: یکی از برنامه های مهم در ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت تشکیل کمیته کودکان و نوجوانان است که در این کمیته به طور تخصصی و با حضور کارشناسان و دستگاه های متولی برای برگزاری برنامه های اثرگذار تصمیم گیری خواهد شد.

کریمی اظهار کرد: انتقال و تبیین فرهنگ دفاع مقدس برای نسل نوجوان و کودکان از حساسیت ویژه ای برخوردار است و لذا باید از کلیه ظرفیت ها و توانمندی ها با درنظرگرفتن ظرافت ها در این خصوص استفاده شود.

وی ادامه داد: مهمترین برنامه های ستاد گرامیداشت دفاع مقدس و مقاومت در هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور ماه تا ۷ مهر برگزار می شود که در سطح استان مرکزی بیش از ۷۰۰ برنامه هدف گذاری شده است.

کریمی گفت: محوریت کلیه برنامه های دفاع مقدس در سالجاری تحقق و تبیین شعار حماسی “مامقتدریم” است که باید همه ظرفیت ها برای تبیین این شعار حماسی که دنیایی از معارف در آن نهفته خصوصا برای نوجوانان به کارگیری کنیم.

وی افزود: فعالیت های گفتمانی، محتوایی ، خدمت رسانی و فرهنگی مهمترین رویکردهای عملیاتی برنامه های هفته دفاع مقدس سالجاری است چراکه رعایت پروتکل های بهداشتی در اجرای برنامه ها اصل مهم است و سعی می شود برنامه ها به شکل محدود برگزار شوند تا مشکلی برای کسی پیش نیاید.

کریمی بيان کرد: ستاد کنگره شهدای استان مرکزی وظیفه هدایت کلیه برنامه های دفاع مقدس در استان را دارد و با توجه به ظرفیت های زیرساختی و تجربیات ارزشمند کنگره قطعا امیدواری خوبی برای اثرگذاری در برنامه ها را خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: یکی از اقشار مهمی که در دفاع مقدس نقش مهمی در پیروزی ها داشتند ورزشکاران هستند که در ستاد کنگره با در نظر گرفتن کمیته تخصصی سعی کردیم در این مسئله اقدامات مهمی انجام دهیم که برگزاری اجلاسیه ورزشکاران ، تولید صدها عنوان محتوا و ایجاد بسترهای ورزشی در مناطق محروم از جمله آنها است.

کریمی خاطر نشان کرد: خوشبختانه با پیشرفت های مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان زمینه برای آشنایی جوانان و نوجوانان با فرهنگ دفاع مقدس ایجاد شده و استقبال های خوبی نیز از این مرکز در حال انجام است و در سالجاری بیش از ۳۰ هزار نفر از این مرکز بازدید میدانی داشته اند که امیدواریم با ریشه کنی کرونا بازدیدها با قوت اجرا شوند.

امروز جمعی از ورزشکاران بسیجی با حضور در مرکز فرهنگی دفاع مقدس علاوه بر تجدید میثاق با آرمان های امام، رهبری و شهدا با بخشی از قسمت های موزه و نقش استان مرکزی آشنا شدند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار