موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/پزشکی و سلامت
239903
۱۷ شهریور ۱۴۰۰

خراسان جنوبی| آغاز غربالگری شنوایی کودکان پیش دبستانی

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی اظهار کرد: طرح کشوری غربالگری شنوایی کودکان پیش دبستانی سه تا پنج سال در شهرستان‌های بیرجند، قاین، بشرویه، فردوس، طبس و سرایان از شهریورماه شروع شده و تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.

به گزارش کودک پرس ،حسن شرفی، امروز چهارشنبه ۱۷ شهریور به رسانه‌های گروهی گفت: این طرح با هدف پیگیری بلند مدت برنامه غربالگری، تشخیص و مداخله زودهنگام شنوایی نوزادان و شیرخواران اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح به صورت پایلوت در سال٩۴ در ١٣ استان کشور آغاز به کار کرد و از سال ۹۶ به صورت طرح کشوری در مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی در نیمه دوم هر سال قابل اجرا است.

به گزارش ایسنا، شرفی ادامه داد: با توجه به شرایط اپیدمی بیماری کووید ١٩ طی یک سال و نیم گذشته این طرح به دلیل تعطیلی مهدهای کودک استان متوقف شد، اما در راستای سیاست‌های درون سازمانی استان این طرح با همت بخش غیردولتی از اول شهریور ماه سال جاری در پایگاه‌های دائمی شش شهرستان آغاز شد.

وی، لازمه گسترش و نهادینه کردن طرح غربال شنوایی کودکان را تجهیزات و نیروی انسانی عنوان کرد و افزود: در صورت بازگشایی مراکز پیش دبستانی و مهدهای کودک از آبان ماه سال جاری این طرح به صورت سیار در این مراکز هم اجرا خواهد شد.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: در این طرح ۱۴ نفر از کارشناسان شنوایی شناسی به عنوان همکار بخش غیردولتی در مراحل مختلف این طرح همکاری و تعداد هشت نفر از متخصصین گوش و حلق و بینی حضور دارند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار