موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
239896
۱۷ شهریور ۱۴۰۰

تولید داستان‌های کودکانه با همکاری شرکت‌های سوئدی و هندی

شرکت سوئدی استوری‌تل و شرکت هندی سونی‌یای (Yay) در یک همکاری مشترک پروژه‌ای برای کتابخوانی و برگزاری جلسات داستان‌گویی برای مادران و کودکان را آغاز کرده‌‌‌اند.

به گزارش کودک پرس ،شرکت سوئدی استوری‌تل و شرکت هندی سونی‌یای (Yay) در یک همکاری مشترک پروژه‌ای برای کتابخوانی و برگزاری جلسات داستان‌گویی برای مادران و کودکان را آغاز کرده‌‌‌اند. این پروژه آنلاین، داستان‌هایی با زبان‌های مختلف برای خانواده‌ها در سراسر جهان ارائه می‌کند. این شرکت بخشی از شرکت سونی ژاپن است که در زمینه ارائه نرم‌افزارها و خدمات رسانه‌ای مربوط به کودکان فعالیت می‌کند.

استوری تل (Storytel) شرکت سوئدی تولید کتاب‌های صوتی و دیجیتال وقتی در سال 2006 میلادی تاسیس شد، تنها کتاب‌های صوتی تولید می‌کرد؛ ولی حالا طیف کار خود را به کتاب‌های چاپی نیز گسترش و خودش را به عنوان یکی از قطب‌های انتشاراتی در اروپا مطرح کرده است.

استوری تل در حال حاضر در 16 کشور دنیا فعالیت دارد که اخیراً شعبه خود را در سنگاپور نیز افتتاح کرد. این شرکت بیشتر از اینکه یک انتشارات کتاب‌ با فرمت‌های مختلف باشد، بیشتر به عنوان یک سرویس ارائه‌کننده کتاب‌های صوتی از طریق وب‌سایتش معروف است و همین سرویس کتاب صوتی باعث شهرت آن شده است.

پروژه مشترک شرکت‌های سوئدی و هندی بخشی از خدمات گسترده ترجمه و ارائه داستان‌ به کودکان و مادران است که پیش از این شرکت هندی شروع کرده بود. حالا شرکت سوئدی قصد دارد کتاب‌های الکترونیک و صوتی را نیز به آن اضافه کند.

طبق آمارهای ارائه‌شده توسط مدیر استوری‌تل در حال حاضر 140هزار کتاب صوتی و دیجیتال تولیدشده در سوئد، 100 کتاب در هند، 35هزار کتاب انگلیسی و 270‌هزار عنوان کتاب در بازارهای مختلف دنیا فعالیت اصلی این شرکت را تشکیل می‌دهد. نکته جالب در آمارهای استوری‌تل تولید کتاب صوتی آثار دیمیتری گلوکفسکی و کتاب صوتی نسخه زبان عربی هری پاتر و سنگ جادو نوشته جی.کی. رولینگ است.

در سال‌های اخیر دولت سوئد همراه دیگر اکثر کشورهای اروپایی مالیات بر ارزش افزوده کتاب‌های صوتی و دیجیتال را از 25درصد به 6درصد کاهش داده است که تاثیر شگرفی در افزایش بهره‌وری شرکت‌های تولیدکننده این نوع کتاب‌ها داشته است. قیمت کتاب‌های صوتی در سال‌های اخیر روند ثابتی را طی کرده؛ ولی تخفیف‌های دولتی در مالیات‌ها موجب رونق کسب‌وکار شرکت‌های اروپایی در مقابل شرکت‌های آمریکایی شده و همچنان بر غول‌های اروپایی تولیدکننده کتاب اضافه می‌شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار