239867
۱۶ شهریور ۱۴۰۰

راه اندازی اپراتور اختصاصی کودکان و نوجوانان

وزیر ارتباطات با بیان اینکه نگاه منفی به شبکه‌های اجتماعی ندارم، در پاسخ به اینکه چرا در شبکه‌های اجتماعی عضویت ندارد، گفت: ترجیح می‌دهم وزیر برقراری ارتباطات باشم تا وزیر رسانه!

به گزارش کودک پرس ،وزیر ارتباطات در خصوص نقش وزارت ارتباطات در فیلترینگ سایت‌ها و پلتفرم‌ها گفت: ما متولی فیلترینگ نیستیم و تنها یک عضو از کارگروه ۱۳ نفره تعیین مصادیق محتوای مجرمانه محسوب می‌شویم. همانطور که تاکید کردم نگاه ما فرصت محور است اما معتقدیم که باید برای آسیب‌های فضای مجازی نیز تدبیری اندیشید.

وی با اشاره به اینکه ما مردم و به ویژه کودکان و نوجوانان را بی پناه در فضای مجازی رها کرده‌ایم، گفت: بیش از ۱۵ سال است که کشورهای مختلف برای این موضوع دغدغه دارند و نگران آسیب کودکان از فضای اینترنت هستند. در این سال‌ها دو بار در اجلاس جامعه اطلاعاتی ژنو در نشست مربوط به صیانت از کودکان در محیط آنلاین شرکت کردم و متوجه شدم که دنیا برای این موضوع دغدغه دارد.

زارع پور ادامه داد: حتی اگر ملاحظه کرده باشید گوگل در نسخه وب و اپلیکیشن خود تنظیمات جستجوی ایمن را مخصوص کودکان راه اندازی کرده تا محتوای نامناسب در اختیار کودکان قرار نگیرد. کشورهای مختلف به پلتفرم‌ها اجبار کرده‌اند که نرم افزارهای کنترلی در اختیار والدین قرار دهند و به همین دلیل است که پلتفرم‌ها در زمان ایجاد، اطلاعات شخصی فرد را دریافت می‌کنند تا متناسب با سن وی، محتوا در اختیارش قرار دهند.

وزیر ارتباطات دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: اما ما در این زمینه کوتاهی کردیم. ما در کشور فرهنگ‌سازی نکردیم و از این بابت خانواده‌ها نگرانند. به همین دلیل مطابق با تکلیفی که در مصوبه ۱۷ خرداد شورای عالی فضای مجازی به ما ابلاغ شده است به زودی اپراتور اختصاصی کودکان و نوجوانان را در جهت ارائه محتوای سالم در فضای مجازی راه اندازی می‌کنیم.

وی گفت: تمامی تلاشم این است که به عنوان یک خدمتگزار و متخصص این حوزه تمام دانش خود را به کار گیرم تا طعم شیرین فناوری در زندگی مردم احساس شود.

زارع پور با تاکید بر اینکه در زمینه دولت الکترونیک و تحقق دولت هوشمند برنامه مفصلی داریم که البته نیازمند همکاری سایر بخش‌ها هم هستیم، گفت: خوشبختانه رئیس جمهور IT فهم هستند و نه ITman ؛ به همین دلیل درک درستی از موضوعات دارند.

وی تاکید کرد: شاهد بودیم که یکی از موارد ۱۰ گانه که در منشور ریاست جمهوری دولت سیزدهم آمده است موضوع استفاده حداکثری از ICT برای حل مشکلات است. در همین حال با اختیارات ویژه ای که رئیس جمهور به بنده داده است، مقرر شد کارگروهی با مسئولیت اینجانب در دولت ایجاد شود تا دولت الکترونیک به شکل یکپارچه اتفاق بیافتد و شاهد سهولت و شفافیت در ارائه خدمات دولتی به مردم باشیم. براین اساس ارائه تمام خدمات پرکاربرد دولتی در یک درگاه یکپارچه و ارتقای جایگاه جهانی ایران در حوزه دولت الکترونیکی را تا پایان دولت وعده می‌دهم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار