موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
239861
۱۶ شهریور ۱۴۰۰

بازداشت هزار کودک فلسطینی از ابتدای سال توسط رژیم صهیونیستی

دستگیری کودکان فلسطینی توسط مقامات رژیم اشغالگر قدس طی سال جاری میلادی به وضوح افزایش یافته است و بر اساس اعلام مرکز اسرای فلسطینی آمار کودکان فلسطینی بازداشت شده توسط اشغالگران از ابتدای سالجاری میلادی تاکنون به یک هزار مورد رسیده است.

به گزارش کودک پرس ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی «القدس العربی»  مرکز مطالعات اسرای فلسطین امروز (دوشنبه) در گزارش ماهانه خود با اشاره به اینکه مقامات اشغالگر رژیم صهیونیستی در ماه آگوست به حملات و دستگیری علیه فلسطینی‌ها ادامه داده‌اند، از  رصد ۳۱۰ مورد دستگیری فلسطینی‌ها توسط نیروهای اشغالگر صهیونیستی خبر داد و افزود: در بین آن‌ها ۳۳ کودک و ۹ زن حضور داشتند .

نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل در ماه جولای  ۳۳ کودک که همگی دانش آموزان مدارس هستند را بازداشت کردند که کوچکترین آن‌ها «محمود ابو جمعه» و «محمد رجائی خویص » که زیر ۱۱ سال سن دارند و اهل قدس هستند.

مرکز مطالعات اسرای فلسطین با اشاره به اینکه دستگیری کودکان توسط مقامات رژیم اشغالگر طی سال جاری به وضوح افزایش یافته است، افزود: آمار بازداشت کودکان فلسطینی از ابتدای سالجاری میلادی به یک هزار مورد رسیده است.

این مرکز با اشاره به اینکه از میان کودکان بازداشت شده ۷۳ کودک زیر ۱۴ سال هستند،  هدف دستگیری آن‌ها را جلوگیری از مشارکت جوانان در مقاومت در برابر اشغالگران و از دست دادن فرصت‌های آموزشی و نابودی آینده آن‌ها و تلاش برای ایجاد نسل فلسطینی ضعیف و ترسو بیان کرد.

«ریاض الأشقر» مدیر مرکز اسرای فلسطینی با اشاره به اینکه نیروهای رژیم اشغالگر فلسطینی در بسیاری از موارد این کودکان را پس از زخمی کردن با گلوله، دستگیر و روانه زندان کرده است، افزود: رژیم صهیونیستی خود را متعهد به درمان و بهبود وضعیت جسمی این کودکان ندانسته و در بسیاری از موارد کودکان دستگیر شده در شرایط بسیار بد درمانی و جسمی به سر می‌برند.

وی اظهار داشت: در نتیجه دستگیری‌های گسترده کودکان فلسطینی توسط نیروهای اشغالگر صهیونیستی از ابتدای سال جاری میلادی  تعداد کودکان اسیر فلسطینی در زندانهای این رژیم به ۲۳۰ کودک افزایش یافته است که در بخشهای نوجوانان زندان‌های (مجدو، عوفر و الدامون) نگهداری می‌شوند ضمن اینکه تعدادی دیگر از این کودکان در بازداشتگاهها و مراکز بازپرسی از شرایط بسیار سخت رنج می‌برند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار